הילדים שניצחו את המוגבלות

ילדי מרכז 'עדי' בירושלים ניצחו את המוגבלות עם מיצגים מרהיבים של ניצחון האור על החושך – המיצגים המרהיבים צפויים בקרוב להיות מוצגים בתערוכות באתרים מרכזיים

מיצג
מיצג

לקראת חג החנוכה, ביקשו במרכז 'עדי' בירושלים ( עלה לשעבר), לנסות ולמצוא דרך לחגיגה ולשמחה, שתחבר בין כל הילדים והנערים במרכז. לאור מגבלות הקורונה, לא ניתן לקיים אירועים משותפים, ולכן היה צורך בחשיבה יצירתית. מרכז 'עדי' בירושלים, פועל בגישה מקצועית חדשנית ומתקדמת, בטיפול בילדים ונערים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

כך באה לעולם תחרות המיצגים תחת הכותרת 'ניצחון האור על החושך'. כל אחת מקבוצות הלימוד שפועלות במסגרת קפסולות, הכינה מיצג משלה שנותן ביטוי למהות של חג החנוכה, ניצחון האור על החושך. קדמה למיזם, עבודת הכנה של הצוות החינוכי, שהצליח לחבר את הילדים ונערים למסר, ולתת להם כלים, על מנת לבטא ביצירה את התוכן הפנימי של חג החנוכה. את המיזם הובילה הנהלת עדי.

בסיום התחרות, הוצגו המיצגים המרהיבים, הבנויים בשפה אומנותית ורגישה, בתערוכה ייחודית ומרשימה, באולם הכניסה למרכז 'עדי' בירושלים. הבאים בשערי המרכז, יכולים לראות את היצירות ולחוש את השפה המיוחדת, שבאמצעותה הילדים והנערים, הצליחו להתגבר על המוגבלות, ולהביע באופן מדויק את התחושות שלהם תחושת הניצחון של הרוח-האור על פני החומר-החושך.

סמוך לחג החנוכה, צפויה התערוכה המרגשת, לעבור לאתר ציבורי מרכזי, עם חשיפה משמעותית לקהל הרחב במגבלות הקורונה. הצגת התערוכה במיקום מרכזית, נועדה למטרה כפולה. ראשית להעניק לילדים את התחושה של החשיבות שיש ביצירה שיצרו. שנית לחבר את המבקרים ואלו שיצפו במיצג, לעולם היצירה הרגיש והייחודי, של ילדים ונערים עם מוגבלות. ילדים ונערים, שמצליחים דרך האומנות, להעביר את התחושות הפנימיות והעמוקות שלהם.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עדי ירושלים: "התערוכה כל כולה הבלטת האור והשמחה על הקושי הבחירה לדבוק באור- בחיים. בניצול כל יכולת אפשרית, על פני שקיעה בחושך כמו האמונה המלווה אותנו יום יום בפעילות בעדי ירושלים".

השארת תגובה