סופסוף: אמבולנסים ייכנסו ל'מעייני' מכביש גהה

לפני 7 שנים הבטיח שר התחבורה דאז ישראל כץ שיאשר פתיחת כביש גישה חדש היישר מכביש גהה אל ביה"ח מעייני הישועה • רק השבוע, כחלק מתוכנית האב 'נעים לעתיד' אישרה הוועדה המקומית את סלילת הכביש שיאפשר לאמבולנסים להיכנס אל בית החולים היישר מכביש 4

מעייני הישועה
מעייני הישועה

במסגרת תוכנית 'נעים לעתיד' וכחלק מההסכמות מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל, הועדה המקומית בראשות חנוך זייברט אישרה סלילת כביש וכניסת חרום לאמבולנסים ורכבי חירום מכביש 4 לבית חולים מעייני הישועה.

יצויין כי כבר בינואר 2014 אישר שר התחבורה דאז סלילת כביש גישה חירום לאמבולנסים היישר מכביש 4 היישר לביה"ח מעייני הישועה.

"בחודשים הקרובים יחל משרד התחבורה בביצוע פתיחת דרך גישה מכביש 4 לבית החולים מעייני הישועה", אמר כץ בעת ביקורו בבני ברק לפני כמעט 7 שנים כשהגיע לחנוכת כביש חדש ברחוב אבוחצירא. היה זה לאחר שבאותם ימים אירעו מספר לידות בדרך לבית החולים מעייני הישועה לאחר שאמבולנסים נתקעו בפקקים הכבדים בכבישים המובילים בתוך העיר.

בשעתו, הגיש ח"כ יעקב אשר יעקב אשר שאילתה בנושא במליאת הכנסת לשר התחבורה דאז ישראל כץ. מי שהשיבה בשם המשרד הייתה סגנית השר ח"כ חוטובלי, שהבטיחה שהנושא יובא להכרעת השר בימים הקרובים.

בעת הדיון במליאת הכנסת אמר בזמנו ח"כ אשר: "כיהנתי עד לא מזמן כראש עיריית בני ברק, אני מכיר את התוכניות, ולדעתי אין כאן בעיה סטטוטורית. ברשותי מכתב של מנכ"ל משרד התחבורה דאז, מר יעקב גנות, בו הוא כותב כי הם מוכנים לשקול פתרון ביניים, הכולל כניסה ויציאה אשר תשמש רכבי חרום בלבד. אני שב ואומר, יש דרך לעשות את זה, גם מבחינת תב"ע מקומית, שהיא בסמכות מקומית ולא צריך בשביל זה להגיע לוועדות גבוהות יותר. לדעתי משרד התחבורה חייב לטפל בעניין הזה, אני בטוח שאין ולא יהיו בעיות חוקיות, כעת, לאחר כל כך הרבה זמן, יש לבצע זאת בהקדם, ולא לחכות לעוד לידות שיהיו בכניסה לעיר בני ברק".

כאמור, שר התחבורה הודיע במהלך האירוע שבכוונתו לאשר פתיחת גישה מכביש 4 לביה"ח מעייני הישועה. בתגובה אמר ח"כ אשר: "אני מודה לשר התחבורה שהפעיל שיקול דעת וקיבל את ההחלטה החשובה הזו, יש גורמים בישראל שמורגלים לפעול רק לאחר שמתרחש אסון, ואני שמח שכבוד השר ואנשי משרדו קיבלו את ההחלטה הזו בזמן".

אלא שהזמן חלף והתכנית לא יצאה אל הפועל. באוקטובר 2015 פנה ח"כ לשעבר הרב מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) אל מנכ"ל משרד התחבורה וביקש אף הוא לקדם סלילת דרך נוספת שתאפשר גישה לבית בחולים מעייני הישועה מכיוון כביש גהה.

במכתבו אל מנכ"ל משרד התחבורה דאז עוזי יצחק כתב מוזס: "בית חולים מעייני הישועה שבבני ברק, משרת את תושבי אזור בני ברק והסביבה. אלפי לידות מתבצעות בו בשנה. מיקומו של בית החולים, בעיר עמוסה וצפופה כמו בני ברק, יוצר בעיות גישה קשות לאמבולנסים ולרכבים הנדרשים להגיע במהירות אל בית החולים. דרך המלך להגעה אל בית החולים, היא פניה מכביש 4 העמוס. הפניה מכביש זה לתוך בני ברק ולכיוון בית חולים מעייני הישועה, יוצרת צוואר בקבוק, ופקקים ארוכים מעכבים לעיתים קרובות את האמבולנסים ברכם אל בית החולים. מידי יום ביומו אנו שומעים על לידה בתוך אמבולנס או רכב פינוי אחר, בשל קושי בהגעה והפרעה בתנועה".

מוזס ציין במכתבו: "לכל הנ"ל יש פתרון עליו שקדה עיריית בני ברק בשיתוף עם בית החולים: כביש גישה נוסף מכביש 4, כביש גהה, ישירות אל בית החולים. למרות הצורך הדחוף, ולמרות התכניות המוכנות לביצוע כביש גישה זה, העניין לא מתקדם, כשבכל פעם צצה התנגדות של גוף אחר".

"אני מבקש מאוד כי משרד התחבורה ייקח פרויקט חשוב זה על עצמו ויביא לידי גמר את ביצוע התכנית. כאמור, התכניות מוכנות, הרשות המקומית הביעה הסכמתה וכל שנותר עתה הוא שמשרד התחבורה יבצע את הפרויקט", סיים מוזס את מכתבו בנושא.

אלא שכאמור, חלפו כמעט שבע שנים מאז הבטחת שר התחבורה דאז ישראל כץ וחמש שנים מאז מכתבו של ח"כ לשעבר הרב מוזס, וטרם נסלל כביש גישה חדש. כעת, לאחר שתכנית האב לתחבורה "נעים לעתיד" יצאה לדרך, גם נושא פתיחת כביש החירום נלקח בחשבון. השבוע כאמור, כחלק מההסכמות מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל, הוועדה המקומית בראשות ר' חנוך זייברט אישרה את סלילת הכביש שתאפשר כניסת חרום לאמבולנסים ורכבי חירום מכביש 4 היישר לבית חולים מעייני הישועה.

בתקווה שהפעם לא יצוצו התנגדויות נוספות והכביש החדש ייסלל בקרוב ויאפשר גישה ישירה לאמבולנסים ולרכבי החירום היישר אל בית החולים.

השארת תגובה