המנהלים במשק הישראלי 'חשים חרדה'

סקר Coface Bdi: כ-25% מהמנהלים במשק הישראלי חשים חרדה ומצוקה רגשית עקב משבר הקורונה 81% מהמנהלים צופים כי יחול סגר שלישי 69% מרגישים חשש מסוים, אך הוא איננו משפיע על התפקוד האישי והעסקי

מה היתרונות של ריהוט משרדי - צילום: PIXABAY
מה היתרונות של ריהוט משרדי - צילום: PIXABAY

אחד מכל ארבעה מנהלים במשק הישראלי חש חרדה ומצוקה רגשית בעקבות המצב ברקע משבר הקורונה – כך עולה מסקר מיוחד שביצעה חברת המידע העסקי Coface Bdi. יחד עם זאת, רובם מתפקדים תחת הלחץ ואף משדרים אופטימיות לעובדיהם. נסייג ונציין כי למרות האופטימיות הכללית שעליה הצהירו, 81% (!) מהמנהלים צופים כי יחול סגר שלישי בחודשים הקרובים.

הסקר בוצע בקרב 280 מנהלים במשק בימים של תחילת היציאה מהסגר השני באמצע חודש אוקטובר. המנהלים נשאלו כיצד יגדירו את המתח והמצוקה הרגשית שהם חווים לנוכח משבר הקורונה והקשיים הנלווים אליו, ו-25% מהם השיבו כי ישנה הרגשת חרדה ומצוקה, במיוחד לנוכח הגל השני של התחלואה, והיא הפוגעת במידה כזו או אחרת בתפקוד שלהם. 69% מהמנהלים ענו כי הם מרגישים חשש מסוים, אך הוא איננו משפיע על התפקוד האישי והעסקי.

כ-55% מהמנהלים העידו כי קיים קושי מסוים בכל הקשור למצב הרוח והאווירה בחברה, אך הם משתדלים לשמור על אופטימיות. בקרב כמעט 15% מהם רמת העצבנות גבוהה עד גבוהה מאוד ו-7% אף מרגישים כעס ותוקפנות. על חלק ניכר מהמנהלים המשבר השפיע על איכות השינה – 17% דיווחו על איכות שינה נמוכה-נמוכה מאוד, ואצל 51% מהם השינה רק "סבירה".

כמעט מחצית (47%) מהמנהלים השיבו כי מצב רוחם השתפר מעט על רקע תחילת ההקלות לקראת היציאה מהסגר השני, ואצל 45% מהם לא חל שינוי במצב הרוח או שדווקא חלה הרעה.

35% מהמנהלים שעובדים מהבית ציינו כי זה משפיע לרעה על מצב רוחם, ו-55% השיבו כי לא היה שינוי בהרגשה. המנהלים נשאלו האם ואילו צעדים הם נוקטים לעידוד ושיפור מצב הרוח שלהם ושל עובדיהם,    ו-58% מהם העידו שכן ננקטים צעדים, בניהם מתן חבילות שי לעובדים, מתן ייעוץ פסיכולוגי בעת הצורך ושיחות אישיות עם עובדיהם,  אירועים וירטואליים, גמישות בשעות העבודה לעובדים עם ילדים קטנים, שי לחג בשווי גבוה יותר, בונוסים לעובדים חרוצים, שיפור תנאי העבודה לעובדים מהבית, פעילויות משותפות עם העובדים, פעילות רווחה של מח' משאבי אנוש ועוד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi, "ממצאי הסקר מעלים תמונה אופטימית וחיובית למדי באשר למצב רוחם של המנהלים במשק, אך יש לציין כי מדובר באנשים שעבודתם ופרנסתם נותרה יציבה והם לא נפגעו ממשבר הקורונה בהקשר זה, לעומת כמיליון מובטלים ועובדים שיצאו לחל"ת. המנהלים בשוק הפרטי נוכחו לדעת כי למרות המצב הקשה הם מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, והם מבינים כמובן שכמנהלים שיש תחתם עובדים אין להם את הפריבילגיה לשקוע בייאוש מחשש שהדבר עלול לפג

השארת תגובה