בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשוֹת: הגישה לשער שכם

מעלות הדר והדס
מעלות הדר והדס

בעקבות החלטת ועדת השמות העירונית בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שהחליטה על הנצחת שתי הלוחמות במקום נפילתן.

בטקס שהתקיים היום, א', השתתפו ראש העיר ירושלים, משה ליאון, סגן ראש העיר, אריה קינג, סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרת ירושלים, מפקד מגב ירושלים ומשפחותיהן של הדס והדר ז"ל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הדר והדס ז"ל, לא רק הדמיון בשם מחבר בין שתי הלוחמות הללו אלא יותר מכך. בראש ובראשונה הרוח. רוח של ערכים והקרבה, ולמרבה הצער גם הנסיבות בהן נפלו מחברות בניהן לנצח. המעמד המרגש הזה הוא מעט מן הנחמה שלכם הורים יקרים. כאן ננציח אותן לנצח. אני רוצה להודות ולהוקיר במעמד זה את אלפי הלוחמים והלחומות של משמר הגבול העומדים על גבולות ירושלים".

דוד מלכא אביה של הדס מלכא ז"ל: "אם לא נגן על  ירושלים לא תהייה לנו מדינה" כך אמרה לנו הדס בכל הזדמנות, תובנה זו שהדס גבשה במהלך שירותה במג"ב ירושלים היא ביטוי ומיצוי לעוצמת האהבה ותחושת הכבוד שחשה הדס כלפי העיר, ועל כן החלטתכם אדוני ראש העיר וחברי מועצת העיר לכבד את זיכרון בנותינו הדס והדר – בקריאות קטע הרחוב "מעלות הדס והדר" היא בבחינת תודה, הערכה, והוקרה לבנותינו אשר עמדו על משמר ירושלים"

אביה של הדר אמר כי מעבר למימד המשפחתי יש גם מימד חברתי וציבורי, "יש להחלטה הזו חשיבות עצומה בעצם היותה מסר ואמירה לחברה בכלל ולילדים בפרט בנוגע לערכים ראויים"

עופר כהן, אביה של הדר כהן ז"ל: "אירוע מרגש מאוד, אחד מהרבה הנצחות שעברנו לזכרה של הדר, זה לא מנחם אותנו אבל הותיר בנו הרבה מאוד גאווה. במשך השנים יעברו מיליונים במעלות הדר והדס והם ישמעו ילמדו ויתחנכו על הגבורה שלהן. אנחנו רוצים להודות לראש העירייה משה ליאון ולחברי מועצת העיר על המחווה המרגשת הזו שעשו למעננו".

השארת תגובה