'כשאדם פועל' – יומולדת לעובדיה חממה

אלבום שירי הרב קוק 2 מתקרב, ובינתיים המלחין מעניק לנו שי: שיר חדש ליום ההולדת -"כשאדם פועל"

כשאדם פועל 1920
כשאדם פועל 1920

מזל טוב! עובדיה חממה, מיוצרי המוסיקה היהודית הבולטים והמוערכים ("אנא בכח"), הוציא לאור ביום הולדתו ה 56 (י"ח חשוון) את "כשאדם פועל", שיר נוסף מתוך פרויקט חדש שבדרך, אלבום שני משירי הרב קוק.

אחרי "מרחבים", האלבום השאפתני ופורץ הדרך שיצא בשנת תשע"א, לא פגו כוחות המשיכה של טקסטים שכתב הרב קוק למעיינות היצירה של חממה. אהבת חינם (עם צמד רעים), קדושת השבת (עם מיכה ביטון) הנאום (עם אהרון רזאל) ושיר הנושא: הצימאון האלוקי, היו השירים הקודמים שיצאו לאור מתוך האלבום שבדרך.

כעת רגע לפני יציאת האלבום הוא משחרר שיר חדש – כשאדם פועל, בו מנסה הרב קוק להסביר במילותיו הנשגבות, כיצד פעולה ומחשבה טובה שאדם פועל בחייו, גורמת בעצם לעולם כולו להתקפל בפניו ולהסתדר עבורו בהשגחה פרטית…

כְּשֶׁאָדָם פּוֹעֵל, אֵיזוֹ פְּעֻלָּה שֶׁל שְׁלֵמוּת
בֵּין בְּמַחְשָׁבָה וּבֵין בַּמַּעֲשֶׂה
אָז הוּא צָרִיךְ לִשְׂמֹחַ בְּחֶלְקוֹ
וְלֹא לִרְדֹּף אַחֲרֵי דָּבָר אַחֵר
כִּי כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ, מִתְקַפֵּל אָז בְּפָנָיו
דַּוְקָא בִּפְרָט זֶה.

"כשנפגשתי עם הטקסט מיד חשבתי על הרב קוק כאדם המתואר ודאי בטקסט", מספר חממה. "כשהתחברתי אליו יותר והלחנתי אותו חשבתי שבעצם הוא מכוון לכל אדם במטרה לחזק ידיו במפעלות חייו. כששרתי אותו באולפן, חשבתי שזה אפילו יכול לדבר עלי בכלל ועל מפעלות יצירתי, בפרט. אבל כשניגשנו אחרי סוכות, לעריכה הסופית של הקליפ אחרי השבעה על אבי (מאיר חממה ז"ל), הבנתי שהוא מדויק מאד גם על אבא, שפעל בעולם גדולות".

לעילוי נשמת מאיר בן שמחה.
האלבום החדש, צפוי לצאת בע"ה במהלך החורף הבעל"ט ויתארחו ממיטב האומנים והמבצעים, המרכיבים את הצליל הרחב של המוסיקה היהודית בדורנו.

מילים: הראי"ה קוק זצ"ל | לחן, עריכת טקסט והפקה: עובדיה חממה

עיבודים: עובדיה חממה שלומי שבן ויחיאל חסון | קליפ: אור חממה

השארת תגובה