יענקל'ה רוטבלט עושה יענק'ל תלמוד

המלחין והמנצח יעקב רוטבלט ומקהלת "ידידים" העולמית פותחים את החורף עם סינגל ראשון של רוטבלט כסולן מבצע, בשיתוף עם ארגון "גנזך קידוש השם".

רוטבלט המנצח ומי שהקים את מקהלת "ידידים" העולמית, אשר הייתה החלוצה בתחום המקהלות ועד היום מפארת את ה"מזרח" של עולם המקהלות בדינרים המפוארים, במופעים הגדולים, באירועי הבוטיק היוקרתיים, ובאינספור להיטים חסידיים של גדולי הזמר החסידי בארץ ובעולם.

אחרי עשרות אלפי שעות בהן היה על הבמות מחד, וספון באולפני ההקלטות מאידך. רוטבלט מגיש סינגל ראשון כסולן מבצע. אותו בחר לבצע הינו "אני מאמין" של מלחין חצר הקודש של חסידות גור ר' יעקב תלמוד, אשר במקור הולחן על הפיוט "קל אדון", ובהמשך זכה לביצוע של ר' דוד ורדיגר אשר הלביש את הלחן על מילות "אני מאמין" – המילים הנצחיות שליוו יהודים בחייהם ובמותם. לימים, בנו מרדכי בן-דוד ביצע את השיר באחת המחרוזות שהוציא בזמנו, והשיר הפך לנכס צאן ברזל אשר מושר בלא מעט קהילות עד עצם היום הזה. הרעיון להוצאת השיר, כמו-כן לקליפ אשר מלווה את השיר. הולך שנתיים אחורה, עת רוטבלט וחברי מקהלת "ידידים העולמית" השתתפו במסע בעקבות קברי יהודים מוזנחים ברחבי אוקראינה ופולין ואשר עברו שיפוץ, ושם נתבקשו לבצע כל פעם מחדש את "אני מאמין". הביצועים פרשו להם כנפיים ברחבי הרשת, ומשם הביקוש מצד הציבור לביצוע רשמי הלך וגבר. התוצאה לפניכם!

השארת תגובה