תביעה: פיצול פיקטיבי בשכר הנהגים – פגיעה בזכויות

חברה לייבוא מוצרי אפייה שהמשרד הראשי ממוקם ברמלה, נהגה לפגוע באופן שיטתי בשכר נהגי המשאיות שלה, כך לפחות נטען בשלוש תביעות אותן הגישו עורכות הדין אביטל ודנה אדרי, בשם העובדים – נגד החברה.

לדברי עוה"ד דנה ואביטל אדרי, החברה נהגה לערוך פיצול פיקטיבי בתלושי שכרם של הנהגים, ולייחס בהם סכומים חודשיים נכבדים תחת התיאור "תוספת מאמץ" ו"בונוס" – אך הסכומים שצוינו תחת סעיפים אלה לא השתנו מדי חודש וחודש, ובכך הצביעו למעשה על הפיצול הפיקטיבי שנערך בתלוש השכר של העובדים.

לטענת עוה"ד אדרי, פיצול שכר זה הפחית בעשרות אלפי שקלים את הזכויות הסוציאליות והפיצויים שהגיעו לנהגים עם סיום עבודתם – ובמסגרת התביעות אותן הגישו דורשות עוה"ד אדרי את השבת הכספים הללו לעובדים.

בנוסף טענו עוה"ד אדרי כי הנתבעת הינה חברה העוסקת בייבוא ושיווק ציוד וחומרי גלם לענף האפייה, ומשכך חל עליה צו הרחבה בענף הייבוא, הייצוא והמסחר בסיטונות. צו זה מחייב, בין היתר, להפריש לעובדים כספים לפנסיה החל מחודש העבודה הראשון לעבודתם, דבר שלא נעשה על ידי הנתבעת משך 5 חודשי העבודה הראשונים של התובעים.

את תביעותיהם של שלושת הנהגים הגישו עוה"ד אדרי לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אך בשתיים מהן הגיעו הצדדים לפשרה – לפיה החברה תפצה את הנהגים פיצוי נדיב אך חסוי.
התביעה השלישית, הגדולה מבין השלוש, ממשיכה להתנהל בבית הדין האזורי לעבודה.

עורכות הדין דנה ואביטל אדרי https://www.edrilaw.net/ ממשרד עורכי הדין אדרי, עוסקות בדיני עבודה, משפחה ומקרקעין.