בית הדין לרפואה ביקר במרכז הרפואי

חברי בית הדין סיירו במחלקות השונות ושוחחו עם הצוותים הרפואיים והניהוליים בנושאים הרלוונטים למאושפזים החרדים ובני משפחותיהם

רבי שמואל אליעזר שטרן במרכז הרפואי שמיר
רבי שמואל אליעזר שטרן במרכז הרפואי שמיר

במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) נערך סיור רב רושם בו נטלו חלק חברי בית הוראה לענייני רפואה בראשות הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, שהשתתף בעצמו בסיור.

במהלך הסיור ביקרו הדיינים – ה"ה הרבנים הגאונים הרב אהרן רייזנר, הרב אברהם ישעי' ברזל, הרב יהושע הייזלר והרב יוסף מרדכי סלמון – במחלקות השונות ועמדו מקרוב על מהפכת ההתאמה לציבור החרדי, במסגרתו הוכשר רוב שטח בית החולים מפני טומאת כהנים באופן המהודר ביותר. כמו כן הותקנו טכנולוגיות ואמצעים שונים שמונעים מהמבקרים כל חשש מפני חילול שבת. הרבנים שליט"א הביעו את התפעלותם מההידור הרב של בית החולים בכל השאלות ההלכתיות המורכבות, לרבות העירוב, כשרות המטבח וכיו"ב, "באופן שהופך את המרכז הרפואי שמיר למקום שמתאים לכתחילה לכל בן תורה וירא שמים".

בהמשך נועדו הרבנים עם הצוותים הרפואיים השונים, בדגש על אלו של מחלקת היולדות, ושמעו מהם על ההקפדה הרבה וההתאמה לציבור החרדי.

את הסיור ליווה הרה"ג הראל פדידה רב המרכז הרפואי, ומתאם קשרי קהילה הרב משה קורניק, שציינו כי רבות מהפעולות שהוביל הבית חולים נעשו תוך התייעצות ותיאום עם רבני בית הדין – כאשר מהפירות המוצלחים של זה נהנים אלפי בני הציבור החרדי שמגיעים לבית החולים.
לאחר מכן נערך טקס קביעת מזוזה במכון דימות בבית החולים, כשהגאון רבי שמואל אליעזר שטרן כובד בקביעת המזוזה.

בסיום הסיור נערכה פגישה משותפת בין חברי בית הדין להנהלת בית החולים. בפתח הפגישה ציין הגאב"ד שליט"א כי הוא חש צורך מיוחד להגיע למקום "על מנת להביע את הכרתי ולהודות לכם באופן ישיר בשמו של כל הציבור החרדי על הפעילות וההשקעה הרבה שלכם לאורך כל השנה, ועל האופן בו התייחסתם וכיבדתם את הציבור החרדי בתקופת הקורונה בפרט".

"הגיעו אלי תלונות רבות על חוויות קשות ומבזות שעברו יולדות ומאושפזים חרדים במקומות שונים, שהתייחסו אליהם בצורה ממש לא מכובדת, ופה ב"ה הם קיבלו את היחס המעולה והמשופר ביותר".

המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי, מר אילן יפתח, אישר כי "בכל תקופת הקורונה אנחנו מקפידים על יחס שווה למגזר החרדי. כשראינו שיש בעיות במקומות אחרים התאמצנו ביתר שאת בענין הזה על מנת שיהיה לציבור החרדי מקום שבו הוא יוכל להרגיש תמיד בבית".
הוא ציין כי "במהלך השנים האחרונות נעשו שינויים דרסטיים והתאמות עבור המגזר החרדי, כל יולדת שבאה לכאן נדהמת מהתנאים ומהיחס… אנחנו משקיעים המון בנושא הזה ולא חוסכים בשום אמצעים".

מר יפתח ציין לשבח את פועלם של הרב מנדי בקרמן מנהל בית חב"ד אסף הרופא ושל רב המרכז הרפואי הרה"ג הראל פדידה "שמלווים את כל המהלכים עד לפרטים הקטנים ביותר".

"יש גישה חיובית מהצד של ההנהלה… אנחנו פתוחים לשמוע מה צריך לתקן ואיך לגשת למגזר, אנחנו מוכנים לסייע ככל הנדרש לצרכים של המאושפזים החרדיים, עסקנו רבות בעניין הזה, ירדנו לכל הרזלוציות בשביל המטופל החרדי, מתוך הגישה שאנחנו כבית חולים ציבורי יכולים לתת מענה לכל המגזרים ובעיקר למגזר החרדי. כל מאושפז שמגיע הוא חולה שלי ואני צריך שיקבל את המענה הדרוש הן בהיבט החוייתי והן בהיבט הקליני".

השארת תגובה