"כל יום כמה נסגרים כמה עסקים בבני ברק"

בעלי העסקים בבני ברק מתלוננים: "המדינה לא דאגה לערים שנמצאות בסגר כמעט חודשיים. העירייה צריכה לדרוש ממשרד האוצר תקציב מיוחד לבעלי העסקים בעיר"

צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

העובדה שהעיר בני ברק נמצאת תחת סגר כמעט 50 יום כולל הסגרים לפני ואחרי הסגר הכללי, גרמה לבעלי עסקים רבים לסגור את העסק ולתלות בחזית העסק את השלט "להשכרה".

מסיור ברחובות המרכזיים בבני ברק ניתן להבחין שיותר ויותר עסקים מודיעים על סגירת העסק או החנות לאחר חודשיים שבהם העסק היה סגור כליל.

"אין דרך להתקיים בצורה הזו", אומר ל"קול העיר" בעצב אחד מבעלי העסקים שמתעתד לסגור את חנותו. "המדינה סגרה אותנו ולא דאגה לנו לשיפוי הולם מעבר למענקים שהובטחו. העסקים שנמצאים בסגר כמו בעיר בני ברק שהוטל עליה סגר לפני הסגר הכללי וגם לאחר הסגר הכללי, לא יכולים לשרוד כלכלית. המדינה הייתה צריכה לדאוג לנו לפיצוי הולם כדי שלא נגיע לרגע הזה שבו אני צריך לסגור את העסק. עבורי זה כבר מאוחר, אבל עבור בעלי עסקים שבקושי שורדים זה עדיין לא מאוחר. העירייה צריכה לדרוש ממשרד האוצר תקציב מיוחד לבעלי העסקים בעיר. לצערי הרב, אני אומר מידיעה – גם עסקים שמתכוונים לפתוח לאחר הסגר, יחזיקו מעמד כמה חודשים וגם הם ייאלצו לסגור".

מנדי קוריץ מבעלי 'קוריץ מערכות' וחבר איגוד בעלי העסקים בבני ברק אומר ל"קול העיר": להיות בעל עסק בבני ברק היום, זה להיות חבר בקבוצה שהולכת ומתמעטת. כחבר באיגוד שמלווה עסקים רבים בעיר אני רואה בעיניים כלות איך כל יום עוד כמה עסקים תולים שלט 'להשכרה' על החנות וסוגרים את העסק. ההגדרה של העיר כאדומה, צהובה או ירוקה, פחות משנה לבעלי העסקים. מה שחשוב לעסקים זה שהמדינה חונקת אותם במודע ולא חושבת צעד אחד קדימה איך אפשר לעזור לעבור את התקופה הזאת".

לדברי קוריץ: "כחברה שמתעסקת במערכות אבטחה, אנחנו עדים בשבועות האחרונים לגל פריצות לעסקים שמתרחש בחסות הסגר והעובדה שאנשים פחות מסתובבים ברחובות. אפשר להרגיש את התסכול והכעס של בעלי העסקים על המערכת שמצד אחד לא עוזרת בהתמודדות עם המצוקה הכלכלית ומצד שני המשטרה מאפשרת את המשך גל הפריצות ועסוקה בלרדוף אחרי אנשים בלי מסיכות".

השארת תגובה