הצוותים ברשת מיוני 'טרם' יתוגברו לקראת החגים

החגים מתאפיינים בעליה תלולה בפניה לטיפול רפואי • העובדה שמיוני 'טרם' פתוחים גם בשעות שבהן המרפאות הקהילתיות סגורות הביאה להחלטה לתגבר את הסניפים בכוחות רפואיים גדולים במטרה להעניק שירות מהיר ויעיל • הגב' חוריץ מנהלת מחוז ירושלים: "מי שמרגיש לא טוב, שלא יחשוב פעמיים ויפנה לטיפול רפואי גם בחגים"

סניף טרם רוממה ירושלים | צילום: יח"צ
סניף טרם רוממה ירושלים | צילום: יח"צ

ברשת 'טרם' נערכים לקראת החגים ומתגברים את הצוותים המקצועיים על מנת להמשיך ולהעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי אף בימי החג העמוסים.

מניסיון העבר עולה כי בתקופת החגים קיימת עליה תלולה במספר המטופלים המגיעים למיוני 'טרם' הן בשל העובדה כי מרפאות הקהילה סגורות בחגים והן בשל פציעות המאפיינות את החגים השונים בהן כוויות, חתכים, שברים וכדומה.

למרות הפעילות שצפויה להיות גבוהה מן הרגיל נערכים ב'טרם' להמשיך ולהעניק את השירות המהיר והמקצועי שמשמש אבן יסוד בפעילות הרשת.

מלבד תגבור הצוותים המקצועיים בסניפים כמו גם הציוד הרפואי הוחלט ב'טרם' לתגבר את מערך היועצים המקצועיים על מנת שהרופאים במיון יוכלו להתייעץ און ליין עם רופא מומחה בכל שעה וזמן גם במהלך החג, כאשר הכול נעשה במערך ממוחשב זמין ויעיל.

לקראת החגים נערכו שיחות ופגישות בין ראשי הנהלת 'טרם' לבין מנהלי קופות החולים על מנת להתאים את שעות פתיחת המיונים ותגבורם לשעות שבהן המרפאות הקהילתיות אינן פעילות. בנוסף, חודדו ההנחיות ההלכתיות הנהוגות ברשת 'טרם' בשבתות ובחגים, כאשר ההתנהלות נעשית על פי כללי ההלכה.

מנהלת מחוז ירושלים ברשת 'טרם' הגב' חוריץ ציינה את המהלך הטכנולוגי החדש שזוכה להדים רבים והוכנס לשימוש ב'טרם', ואשר מאפשר, במקרים שאינם דחופים לשנות למקרי חירום, להזמין תור מראש ולהגיע הישר לבדיקה הרפואית כאשר אין מדובר במקרים דחופים רפואית, במקום להמתין בתור ולבזבז זמן יקר. ניתן להיכנס לאתר טרם או לחילופין להתקשר למס 1599-520-520 ולקבוע תור בסניף הקרוב למקום מגוריכם.

"במחוז ירושלים קיימים הסניפים בפריסה גדולה בעיר מפסגת זאב ומעלה אדומים בצפון העיר דרך הסניף הראשי ברוממה עד הסניפים טיילת וביתר בדרום העיר. גם סניפי בית שמש בביג וברמת בית שמש מהווים תשובה בתוך ריכוזי האוכלוסייה עם שעות פעילות רבות".

ד"ר זאב ווימפהיימר, המנהל הרפואי של סניף 'טרם' בבית שמש, ומומחה ברפואה דחופה, מבקש להדגיש כי בימים אלו, כאשר אנו מצויים בצלה של מחלת הקורונה, קיימת נטייה של אנשים, להתעלם מתסמינים רפואיים אשר מחייבים בדיקה דוגמת כאבים בחזה, קוצר נשימה או החמרה במחלות כרוניות קיימות, ולא להגיע לאבחון, עובדה אשר עלולה לסכן חיים. אנו ערוכים להתמודד עם מגוון מצבים אלה בסניפי 'טרם', תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע למיגון וצמצום ככל הניתן של חשיפה אפשרית לקורונה.

ד"ר ווימפהיימר מדגיש כי מומלץ לחולי קורונה מאומתים הסובלים מתסמינים, שלא לצום על מנת שלא להחמיר את מצבם הרפואי, ולהתייעץ עם רופא במידה וקיימת שאלה בנושא. בנוסף, כל הנמצאים ב'בידוד' בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מתבקשים להקפיד הקפדה יתרה על כך, ולהימנע מסיכון מיותר לחברי הקהילה ובני משפחה בבתי כנסת או במפגשים משפחתיים. הדבר נכון גם לגבי אנשים עם תסמינים דמויי שפעת –כגון חום גבוה, אשר לא נבדקו ואשר קיים חשש כי הם עלולים להיות חולים בקורונה. ולסיום, אין תחליף להתנהגות "מונעת", כלומר- להקפיד על עטיית מסיכה, שמירה על מרחק 2 מטרים בעת מפגשים והימנעות מלחיצת ידיים או חיבוקים, על מנת לצמצם ככל הניתן את סיכויי ההדבקה במחלת הקורונה.

השארת תגובה