תיעוד: פדיון פטר חמור במישקולץ

המוני תושבי עמנואל השתתפו במעמד פדיון פטר חמור שהתקיים לראשונה בתולדות הישוב, ע"י קהילת מישקולץ, בנשיאות האדמו"ר, ובהנהגתו של בנו רב הקהילה המשפיע הרה"צ רבי יוסף ברגר מחבר הספרים והגליונות הנודעים "פנינים".

המעמד התקיים מעל במה מיוחדת בכיכר המרכזי של הישוב – כיכר הרמב"ם, הסמוכה לבית המדרש של חסידות מישקולץ בעמנואל, בהפקה מלכותית ומכובדת לכבודה של מצוה.

השתתפותו של האדמו"ר ממישקולץ, שהגיע במיוחד ממרכז חסידות מישקולץ בפתח תקוה, ודבריו הנלהבים בגודל חשיבות המצווה הנדירה, ריגשו את ההמונים שבאו לחזות מקרוב ומרחוק בחמור ובשה שנפדה תחתיו.

בתוך דבריו אמר האדמו"ר: מדוע זכה דווקא החמור שיקיימו בו את מצות פדיון פטר חמור. משום שהוא נשא את משאם של בני ישראל ביציאת מצרים. רואים אנו מכך, שמי שנותן כתף לחברו ועוזר לו, אפילו אם הוא בדרגה פחותה, זוכה הוא משמים לקדושה מיוחדת. אנו עומדים בימים גורליים סיים האדמו"ר את דבריו, לכן צריכים אנו להתחזק באמונה איתנה בהקב"ה. מי שיישאר נאמן להקב"ה, יזכה לראות בקרוב ממש את אור הגאולה.

בעל המצווה הרה"צ קלמן גרינולד מרבני קבר רחל, בירך את הברכה בהתרגשות רבה ונתן לידי הכהן רבי ירמיה כהן אב"ד פריז, את השה תמורת החמור.

עיניהם של ההמונים זלגו דמעות בעת שזעק רב הקהילה בתפילה ובתחנונים לפני בורא העולם: "כשם שקיימנו את מצוותך ופדינו את החמור בשה, כן תפדה את עם ישראל מכל צער ומכל מחלה ודין קשה ותכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".

בסיום המעמד הנשגב, יצאה תהלוכת שיירת כרכרות מוארות בשלל אורות וברמקולים רבי עוצמה כשאליהם מחוברת הכרכרה של השה והחמור, בניגוני שמחה ברחובה של עיר לכבודה של מצוה.

השארת תגובה