מי מאשר הפגנות? מנדלבליט או גמזו?

פרופ' רוני גמזו: "לא נכון להטיל סגר שחונק אנשים" • סגן שר הבריאות: "יש מתווה הפגנות אבל הוא לא נאכף! מדוע? היועמ"ש לא מאשר לחוקק תקנות. הנחייה פוליטית של מנדלבליט פוגעת בבריאות הציבור ופוגעת באחדות העם"

אילוסטרציה: שוטר במחסום דרכים
אילוסטרציה: שוטר במחסום דרכים

סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד מתח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, וטען כי אביחי מנדלבליט מונע את אכיפת מתווה ההפגנות שעליו החליטה הממשלה.

“יש מתווה תפילות – נאכף עם תקנות. יש מתווה חינוך – נאכף עם תקנות. יש מתווה הפגנות – לא נאכף! מדוע? היועמ”ש לא מאשר לחוקק תקנות.

במילים אחרות, הנחייה פוליטית של מנדלבליט שפוגעת בבריאות הציבור ופוגעת באחדות העם שנדרשת להצלחת הסגר והורדת התחלואה”.

ממונה הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, אמר כי הוא לא חושב שהחמרה והידוק של ההגבלות, בהם צפויה לדון הממשלה, יפחיתו את התחלואה.

גמזו הסביר בריאיון ל’כאן חדשות’, כי מדובר ב”סגר נושם”, הביע אופטימיות לגבי הצלחתו ואמר כי זה “לא נכון להטיל סגר שחונק אנשים”.

פרופסור גמזו הדגיש כי יש לבצע צעדים דרסטיים על מנת להוריד את התחלואה ולהגביל בצורה משמעותית את ההתקהלויות באזורי הבילוי והמסחר. עם זאת, הסביר ממונה הקורונה כי יש כוונה לתת לכלכלה להמשיך לעבוד.

“אסור למחוץ את כל המערכת הזאת, בשבוע-שבועיים הקרובים, קרוב לוודאי יהיו לנו 5,000 מאומתים כל יום”.

ממונה הקורונה התייחס להפגנת שמאל שהייתה בחג בחוף רחצה בתל אביב, ולהפרות נוספות של ההגבלות – ואמר: “אני לא רוצה לראות את זה יותר. זה לא אני, זה אנחנו. זה כבר עולה לנו בדם. זה לא הזמן להפגנות, יש לזה את כל הזמן שבעולם בהמשך”.

“אני מקבל עקיצות והרבה מאוד התקפות גם מהאזרחים. בסוף אני מחויב לאמת מקצועית. זה לא פשוט, אבל זו מלחמה של כולנו, לא מלחמה של רוני גמזו”.

לדבריו, הוא מקבל גיבוי מראש הממשלה בנימין נתניהו ולא מסתיר כי יש לחצים פוליטיים. “כולם רואים את זה. התפקיד שלי הוא לשים קווים אדומים ולומר איפה אני לא מוותר”.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה להפגנות שנערכות ברחבי הארץ ובעיקר מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים ואמר: “כל הפגנה שבה אנשים נמצאים אחד בתוך השני בלי מסכות ובלי מרחקים – מסוכנת. רק כ-50% מהאנשים יודעים היכן נדבקו, כשאתה נמצא בהפגנות עם הרבה אנשים שאתה לא מכיר, לא ניתן לעשות את החיבור למישהו שהיה קרוב והיה חיובי”.

השארת תגובה