יקב ברקן מציג את סדרת יינות אסמבלאז'

לקראת ראש השנה מציג יקב 'ברקן' את סדרת יינות Assemblage איתן וריחן משנת הבציר 2017 ועלמון מבציר 2019

סדרת אסמבלאז' מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. סדרה זו באה לייצג את אזורי הגידול העיקריים של יקבי ברקן בצורה הטובה ביותר.

שני בלנדים אדומים מקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, ואיתן מהרי ירושלים מציגים שוב יינות ייחודיים המורכבים

מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו. בעזרת יינות אלו, מקווים אנו להציג מבט אחר על נושא האזוריות, נושא שמעסיק כל מדינה יצרנית יין, בעולם הישן כמו בעולם החדש.

שנת הבציר 2017 הייתה שנה מצוינת לענף היין בישראל. לאחר חורף קר במיוחד בו הגפנים ספגו מנות קור רבות, הגיע אביב מתון, יבש ונעים שהביא להתעוררות אחידה וטובה בגפנים. לאחר מכן, חודש יולי חם מהממוצע הביא לבציר מוקדם בזנים הלבנים, שהביא ליינות לבנים רעננים וארומטיים. חודש אוגוסט המשיך עם טמפרטורות קרובות לממוצע, ובעקבות זאת – הבשלה פנולית אחידה ולינארית של הזנים האדומים, שהביאה עמה איכות גבוהה מאוד.

ריחן אסמבלאז' 2017

צבע מרשים, אדום בוהק, כמעט סגלגל. ריחות פרי אדום ושחור עסיסיים, מלווים בשלל תבלינים וארומות המגיעות מהתיישנות בחביות עץ אלון כגון קינמון, ציפורן ומעט קוקוס קלוי מציפות את חלל הכוס. היין נעים לשתייה, בעל מבנה בינוני-

מלא וטאנינים אלגנטיים ורכים העוטפים את החך. טעמי פרי אדום עסיסי ורמיזות פטל שחור הנתמכים בחומציות טובה משווים ליין הרגשה מרעננת ואופי פירותי מובהק. הרכב זנים: פטיט סירה (50%), קברנה סוביניון (40%), פטי ורדו (10%)

איתן אסמבלאז' 2017

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. היין מורכב מ: מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו. זהו יין רענן ופירותי. באף מציג ארומות פרי אדום רענן מלוות בנגיעות עשבוניות של אורגנו וטימין. אופי הפרי המובהק עטו

ף במעין עריסה תומכת של עץ אלון איכותי והארומות המלוות אותו – תבלינים מתקתקים, קפה קלוי, ונגיעות ווניל כאילו מציגות את הפרי באור אחר, שלם יותר. טאנינים מורגשים, אך מעודנים, מלווים בחמיצות טובה ממשיכים לסיומת פירותית עם נגיעות שוקולד מריר וקצת קפה.

אסמבלאז' עלמון 2019

שמו של יין זה נגזר משם האיזור ממנו מגיעים הענבים המרכיבים את הבלנד הסופי – רמת עלמה. צבעו קש בהיר, באף ארומות הדרים – לימון ואשכולית, אגסים, נגיעות משמשים ורמזים ללחם שזה עתה יצא מאפייה, אפילו בריוש. ארומת עץ אלון מעודן משולבת, אך לא משתלטת על הפרי העצמתי. בפה היין ממשיך את האופי ההדרי, עם טעמי לימונים, אשכוליות, קליפת תפוז, ושזיף ירוק. הסיומת ארוכה ומרעננת וכל לגימה מבשרת את בואה של הבאה.

  • היקב נהנה מכשרות מהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת ובד"ץ בית יוסף וכן מכשרותו המהודרת של מומחה הכשרות הגר"ד לנדאו.
  • הסדרה משווקת בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ורשתות השיווק ברחבי הארץ
השארת תגובה