צה"ל מציג: העוצבה שתתמחה ב'שטח מבוצר'

כושר חשיפה גבוהה ותמרון רב מימדי: אוגדה 99 יצאה לדרך • עוצבת "הבזק" תתמחה בלחימה בשטחים מבוצרים ותכלול כוחות חי״ר-אש הפועלים עם כוחות קומנדו ושריון

נערך טקס הקמת עוצבת "הבזק" (99), בראשות ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי ובהשתתפות מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, מפקד מערך התמרון המשולב, אלוף יעקב בנג'ו, מפקד אוגדת "הבזק", תא"ל אבי רוזנפלד ומפקדים נוספים.

אוגדה 99 תתמחה בלחימה בשטחים מבוצרים, תהיה עתירה בכוחות חי״ר-אש הפועלים בשילוב עם כוחות קומנדו ושריון, יכולות חשיפה והשמדה ורכיבי ניוד המשויכים לה באופן אורגני.

בצה"ל אומרים כי עוצבת "הבזק" הוקמה לצורך מיצוי כוח של חיל היבשה ותאפשר התקפה נגד כל אויב ובכל זירה. האוגדה תכלול את חטיבת כפיר היחידה הרב ממדית -"רפאים" ויחידות נוספות.

הרמטכ"ל אביב כוכבי: ״אוגדה 99 היא אוגדה שנולדה מתוך תפיסה רחבה שזיהתה ביושר, ברגעים מסוימים גם באומץ, את המציאות ומולה העמידה מענה. ראשית הצירים להכל זה להכיר בפער, לנצל הזדמנויות ועכשיו להמריא. אני רוצה לנצל את הההזדמנות ולהגיד לכם אנשי חטיבות המילואים תודה רבה. העובדה שאתם נמצאים איתנו מרשימה בעיני כל פעם מחדש- בשביל עם ישראל ובשביל מדינת ישראל".

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: ״במעמד זה, בו אנו מציינים את הקמתה של אוגדה 99, היעד אשר הצבנו לעצמנו במסגרת התאמת צה״ל לאתגרי העתיד, מקבל ביטוי ממשי נוסף. ביטוי אחד, אך חשוב מאין כמוהו לעצמתו של תהליך זה. אוגדה 99 אינה ככלל האוגדות. עצם הקמתה והפיכתה לאוגדה מבצעית מהווים אבן-דרך בקורותיו של בניין הכוח בצה"ל. כל מי שסוקר בצורה מפוכחת את האתגרים המונחים לפתחנו, מבין כי המערכה הבאה עלולה להיות שונה ומורכבת מקודמותיה. אל מול הבנה זאת – איננו עומדים מנגד. אנו פועלים על מנת להיערך למלחמה הבאה כל העת, ומגבשים את יכולות ההכרעה המשמעותיות ביותר שניתן לממש בשדה הקרב. במעמד זה, בו יוצאת אוגדה 99 לדרכה, אנו משלימים צעד נוסף במימושה של התוכנית הרב-שנתית 'תנופה' אשר במרכזה עומדת השתנות התמרון, מתמרון יבשתי לתמרון רב-ממדי".

מפקד עוצבת "הבזק", תת-אלוף אבי רוזנפלד: ״היום אנחנו מציינים אבן דרך משמעותית בבניין כוחו של צה״ל – הקמתה של אוגדה חדשה – אוגדת חי״ר אש 99 – עוצבת "הבזק". הקמת האוגדה היא תוצאה של תהליך עמוק, שתחילתו בתפיסת הניצחון של צה״ל והמשכו בתפיסת התמרון הרב-מימדי וארגון הסד״כ ביבשה. השם שנבחר לאוגדה – עוצבת "הבזק״ – מבטא את מהותה. יכולת הטלה מהירה לכל זירה וגמישות פעולה בתוך הזירה. התמחות בלחימה בשטחים הבנויים והמבוצרים, מבוססת על כוחות חי״ר-אש משולבים עם כוחות שריון והנדסה, בעלי כושר גבוה לחשיפת האויב ותקיפתו.

אוגדה 99 כפופה מרגע זה למערך התמרון המשולב בזרוע היבשה. נפעל ביחד כדי להביא לידי מיצוי של הפוטנציאל הגלום במהלך הזה – חיבור בין החילות המתמרנים לבין האוגדה במערך אחד, תחת הזרוע שרואה את השלם בבניין הכוח ביבשה. נתקדם ונגיע ליעדים שלנו כמו בניווט תצ״א – עם מצפן ברור, צעד אחרי צעד, בצורה מדויקת".

השארת תגובה