עיצוב אתרים – כל מה שעסק צריך כדי להצליח ולבדל את עצמו

צילום: CANAVA
צילום: CANAVA
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

במאמר הזה אנחנו נדבר על אחד הדברים החשובים שצריך לשים אליהם לב בעסק שלכם – עיצוב אתרים.

תכנון ודיוק של עיצוב המותאם לעסק שלכם עשוי להקל עליכם מאוד וכן גם על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במעמד השוטטות באתרכם.

אז מה הם הקריטריונים החשובים שאליהם תיגשו לפני שתבנו אתר?

שלב 1 – אפיון.

אפיון זה סך כל הצרכים שלכם. זה הרגע בתהליך בו אתם יושבים עם איש מקצוע ויחד מנסים להבין מי הוא קהל היעד של העסק, מה הלקוחות רוצים ואיך ניתן לתת להם את השירות הכי טוב באמצעים הקיימים.

בתהליך האפיון אתם כבעלי עסק צריכים להוריד את כל המחשבות, הציפיות והתוכניות וכן להיות פתוחים לדברים שלא בהכרח חשבתם עליהם קודם לכן.

בכדי לאפיין אתר בצורה מדויקת, יש צורך בקשר טוב ואמון והבנה מלאים בין הצדדים על מנת שהתוצאה תהיה טובה.

שלב 2 – עיצוב

עיצוב אתרים קלאסי מתבסס על סגנונות עיצוב שבאמצעותם נותנים ביטוי לכל חלק בדף: כותרות, פסקאות, מסגרת של תמונות תוך כדי תשומת לב על הצבעים, גודל הפונט, צורתו, מרווח פנימי וחיצוני וכדומה…

בשלב זה תוכלו לראות איך האתר ייראה והמעצבים הטובים בשוק גם יוכלו להגיד לכם איך הוא יתפקד פחות או יותר.

יש אתרים שהם בעלי מנוע חיפוש גדולים, יש כאלה ששמים יותר דגש על הייחודיות והצבעוניות (לדוגמא: קישור של הפולניה), יש כאלה שהם חנות, יש כאלה שזה שיווקי נטו, יש כאלה שמתחברים ל-CRM כלשהו וכו'…

מעצב טוב יאפיין זאת איתכם לפני שלב העיצוב עצמו וידע לשאול את השאלות הנכונות.

שלב 3 – הבנייה

הבנייה זה החלק הטכני של התהליך כאשר גם הוא תלוי בפונקציה של זמן וכסף ופלטפורמות כמו Wix או WordPress מאפשרות לבנות אתר בצורה נוחה.

בדרך כלל אנשים יחפשו פתרונות קלים ובעיקר זולים בכדי לבנות אתר, אך מניסיוני הרב אני ממליץ להשקיע בזה את המחשבה ואת הכסף על מנת שזה לא יגבה מכם מחיר כבד יותר בעתיד.

למה זה חשוב אתם שואלים?

כי בעולם קידום האתרים ובניית האתרים חשוב מאוד שיהיה ללקוח נוח להגיע לאתר וגם לעשות בו פעולה אקטיבית. העיצוב והרצף בין התכנים צריך להוביל את הלקוח לרצות להישאר עוד בתוך האתר ולא לרצות לחזור אחורה ולחפש אתר נגיש יותר, כי אז אתם תאבדו אותו כלקוח.

לסיכומו של התהליך, השלבים הללו הכרחיים עבור בניית אתרים בוורדפרס שמדבר את השפה של העסק. העמקה בשלבים אלו יחסכו המון זמן לבונה האתר, יגרמו לו לפחות עומס ולכם יהיה יותר קל להנגיש את המוצר שלכם ללקוחות.

מהם הקריטריונים שמעצבים מתחשבים בהם:

  1. נגישות וחווית משתמש- היום כל האתרים מחייבים נגישות והרבה מאוד מעולם העיצוב בא ליידי ביטוי באתר. טקסטים בצורות מסוימות, תמונות, תוסף נגישות הם לה שהופכים את חווית המשתמש לחיובית. האינטרס הוא – שהלקוחות ישארו כמה שיותר זמן ולא יחזרו אחורה לחפש את מה שהם רצו באתר אחר.
  2. שפה גרפית ויזואלית – לרוב מעצבים את האתר אחרי שהעסק עבר תהליך מיתוג. תפקידו של המעצב הוא לדבר באותה השפה של המיתוג שנעשה ולהתאים את הצבעים למיתוג הקיים, מה שנקרא Look&Feel.
  3. התאמה למובייל
  4. צבעוניות ותוכן מעניין
  5. מהירות – פונקציה שגם היא הכרחית וגוגל מתייחס אליה בכובד ראש.

הבדלים בין מעצבים ועלויות:

יש את המעצבי-אמן ויש את המעצבי-שירות שנותנים שירות. לרוב, מעצב-אמן יכול לרדת לרזולוציות קטנות ולעיתים לא רלוונטיות, מה שעלול להוביל לזמן עבודה מאוד ארוך ולגביית תשלום בהתאם. שימו לב שהמעצבים לא גוררים אתכם למשהו שהוא מסובך לבנייה.

גם בהקשר למחיר, יש סקאלה רחבה.

ממה שאני מכיר, בעיצוב אתרים לעסקים קטנים, העלויות של עמוד הבית עולה בין 1000 ל1500 ש״ח ו750 ש״ח לכל עמוד נוסף.

מעצבים שמאפיינים חברות גדולות יכולים לקחת גם פי 3 או 4 מהמחיר ויש גם כאלה שיכולים לתת מעטפת של מיתוג, לוגו, כרטיס ביקור, עיצוב אתר וקאבר לפייסבוק וליוטיוב ב-2000 ש״ח בלבד.

כך או כך, ההמלצה שלי היא להיפגש עם מעצב באופן פרונטלי על מנת שתוכלו לראות מי האדם שאתם הולכים לעבור איתו את התהליך הזה.

נעים מאוד, שמי סער ברעם – מומחה שיווק דיגיטלי ובחברה שלי אני מעסיק מספר מעצבים מוכשרים שיוכלו לתת לכם את המענה המקצועי והטוב ביותר ואנחנו יותר מנשמח לתת לכם שירות.

השאירו פרטים ואחזור אליכם עם פרטים יותר מדויקים לעסק שלכם.

השארת תגובה