דרעי: בתי הכנסת יהיו פתוחים בחג

יו"ר ש"ס התייצב לצד הראשל"צ בשיעורו השבועי והפציר להקפיד על ההנחיות: "אז סידרת אותי, הצלחת להתפלח ולעשות ארוחות של 20 איש – את מי סידרת?… זה רציחה"

השר אריה דרעי השתתף אמש בשיעור השבועי של הראשל”צ הגר”י יוסף וקרא לציבור להקפיד על כל ההנחיות.

“יש אלף טענות – למה ככה, למה מפלים אותנו. יש שאלות, אבל יש מציאות אחת שחייבים להכיר אותה – זה עניין של פיקוח נפש וחייבים לשמור על כל הכללים וההנחיות.

“זה בנפשנו הדבר. אם לא חלילה עוד מעט מתקרב החורף. השפעת והקורונה ביחד – השם ירחם מה שיכול להיות. מה יקרה בבתי החולים ומה יקרה במקומות אחרים. לכן החליטו על סגר בערב ראש השנה”.

דרעי הוסיף: “השם יעזור אם ישמרו באמת  על זה. ומה זה לשמור באמת? זה להקפיד בלי התחכמויות. אם אומרים שאסור בראש השנה להיות בארוחות גדולות – אז יהיה כמו בפסח ארוחות קטנות.

“אז סידרת אותי, הצלחת להתפלח ולעשות ארוחות של 20 איש – את מי סידרת?… זה רציחה. מישהו לוקח אחריות חלילה וחס, מישהו רוצה לרחם, אני אביא את אמא שלי, אני אביא את אבא שלי, אם חלילה וחס יקרה להם משהו אחר כך, אתה תקח את זה על עצמך?  זה רציחה.  זה ‘לא תעמוד על דם רעך’. מי לוקח אחריות על כאלו דברים? חושבים סידרו. את מי סידרת כאן? סידרת את עצמך. מתעסקים כאן בחיים”.

הוא הדגיש: “אנחנו נדאג ונעשה הכל שבתי כנסת יהיו פתוחים. נכון, לא באותה מתכונת. נדאג לפתוח בתי ספר ומתנ”סים וגם בתי הכנסת עצמם יהיו במספר לא קטן של אנשים. אי אפשר להתפלל בחוץ בחום הזה עם התפילות הארוכות”.

לדבריו, “נדאג שימכרו ארבעת המינים וסוכות. נעשה את המירב. אבל חייבים לשמור את הכל ולא להתחכם – זה עניין של הלכה. זה לא כמו לעבור ברמזור בלי שראו אותך או לעבור לא במעבר חצייה”.

תגובה אחת
  1. אתמול התפללתי, בבית כנסת בשכונת בית ישראל, הרבה מאוד מתפללים בלי מסכות , ויושבים ועומדים אחד ליד השני, אם זה נמשך כך , איך תיפסק המגיפה?

השארת תגובה