סגר? ליצמן כעס והתפטר מהממשלה

השר יעקב ליצמן: "ההחלטה להטלת סגר מלא בחגים תוכננה מראש – וזאת מחוסר הערכה לחגי ישראל לעומת דברים אחרים שלא העזו לפגוע בהם" • דרעי: ״צר לי מאד"

נתניהו וליצמן צילום קובי גדעון לע''מ
נתניהו וליצמן צילום קובי גדעון לע''מ

בעקבות החלטת קבינט הקורונה לאמץ את המלצת פרופ’ רוני גמזו להטיל סגר מלא בחגים, הודיע בצהרים (ראשון) שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו כשר בממשלה.

במכתב ששיגר לנתניהו כתב השר ליצמן:

“מזה כחודש ימים, בעוד אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה בישראל, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, להתפלל בבתי הכנסת.

“מדובר אדוני ראש הממשלה בהחלטה קשה שתדלל ותקטין משמעותית את כמות הבאים לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור, בייחוד רבבות אלפי יהודים, ממגוון אוכלוסיות שונות, חלקם כאלה שזו בשבילם פעם יחידה בשנה שהם נוהגים להגיע לתפילה בבית כנסת.

“חזרתי על התרעתי זו והתנגדתי להטלת סגר מלא דווקא בחגים בתקיפות בכל פורום שהוא, בקבינט הקורונה, בדיוני הממשלה, בשיחות עמך ועם חברים נוספים בקבינט, וגם בכלי התקשורת. הדגשתי ואמרתי שאם אכן יש צורך בסגר מלא, אין להמתין עם עליית נתוני התחלואה בקצב הזה, וכי יש להחליט עליו אז, מלפני חודש, מלפני שבועיים ולא בחגים”.

ליצמן הוסיף: “פרוייקטור הקרונה פרופ’ רוני גמזו הכחיש כל הזמן והסביר לי שזו לא הכוונה. לצערי, הוכח שצדקתי בדבריי וכי ההחלטה לסגר מלא בחגים סומנה מראש תוך סיכון מיותר וגרימת עליית התחלואה במשך הזמן.

“בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי הכנסת הופר וכי ההחלטה להטלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים לפי ‘מתווה נומה’, זאת בניגוד למסוכם בפירוש בינינו. לפיכך לא אוכל להמשיך בתפקידי כשר, וכי החלטתי להתפטר מהממשלה ואחזור לכהן כחבר הכנסת לפי החוק הנורבגי”.

שר השיכון היוצא יעקב ליצמן אמר בהודעה לתקשורת: “במשך חודש ימים אני שומע על התוכניות לסגור את המדינה בחגים והתרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים.

“אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור. אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה.

“מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל”.

יו״ר שס, השר אריה דרעי: ״צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה. אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד בעז״ה למען העם והמדינה״.

יו”ר הכנסת יריב לוין: “אני מצטער על פרישתו של השר יעקב ליצמן מהממשלה. יש לי הערכה עצומה למנהיגותו ולעשייתו לאורך שנים בממשלה ובכנסת.

“אני מאוד מקווה שתימצא הדרך שתאפשר את המשך כהונתו בממשלה. השותפות הזו חשובה בימים רגילים ועל אחת כמה וכמה בימים מורכבים אלה”.

תגובה אחת
  1. כמעט נכון.

    ,,הנזק הכלכלי" הוא של יומיים גם ככה החגים נופלים בשבת.ואם טוענים כל הזמן שהמלחמה בקורונה היא פוליטית היום .יכול היה להתבצע לפני שבועיים

השארת תגובה