מבצע הדלתות של "רפואה ושמחה"

מבצע דלתות
מבצע דלתות

פתח שערי שמים: כבר מעל חצי שנה שהם שם, מאחורי הדלתות, ביום ובלילה בקור ובחום – הם תמיד שם. מהיום שנחת עלינו נגיף הקורונה לפני כחצי שנה – ניצבה "רפואה ושמחה" בחזית ההתמודדות עם הנגיף והשלכותיו.

מוקד "און ליין" הפועל מירושלים סביב השעון בכל ימות השנה, מפעיל צוות ענק ומסור של כ-10,000 מתנדבים ומתנדבות הפרוסים בכל רחבי הארץ ועומדים לימין החולים, הקשישים והמבודדים. כך נולד לו פרויקט " הדלתות של רפואה ושמחה".

"המיזם נולד מתוך הבנה וניתוח המצב המורכב" אומר מנכ"ל רפואה ושמחה מאיר קווין "כאשר מאות אלפי אזרחים בישראל, מבוגרים, חולים, קבוצות סיכון, מוגבלים, מצאו את עצמם ללא יכולת לצאת מדלת ביתם, ונוצר צורך דחוף במישהו שינגיש עבורם את המינימום הנדרש למחייתם וקיומם".

לא, לא מדובר במותרות, או בהשלמת קניות, פעם זה תרופה דחופה מבית מרקחת לקשיש מבודד, ארוחה חמה לחולה, ואפילו צעצועים למשפחות המבודדים. מעל 60,000 ערכות "עזרה ראשונה" כאלו כבר נתלו על דלתות בכל רחבי הארץ. וגם במקומות שונים בעולם.

בנוסף לפעילות הזאת מסביב לשעון, מתנדבי העמותה עשו את הבלתי יאמן והצליחו אף לשנע פעמים רבות למרות מדיניות השמים הסגורים מסביב לעולם, להטיס תרופה יקרה ומצילת חיים לחולה אונקולוגי בקליפורניה, מבחנות של תורם מח עצם מלונדון, ועוד חולים ומטופלים רבים שנזקקו לתרופותיהם להמשך הטיפול, וזה רק על קצה המזלג.

ציבור נוסף אשר זכה לפגוש את ערכות החסד המוכרות של "רפואה שמחה", אלו המחלימים במלוניות הקורונה בכל רחבי הארץ אשר נצרכים לא מעט לשירותי העמותה, ומקבלים עך הדרך פינוקים והפתעות למבצעי לימוד "אבות ובנים" במלוניות, בר מצוות, בריתות, חגיגות ימי הולדת ועוד.

זה המקום לציין לשבח בעלי עסקים רבים אשר נרתמו למאמצי הגיוס של "רפואה ושמחה" לסייע מכל הלב לחולים והמבודדים מעבר לדלתות באמצעות תרומה של צעצועים, חטיפים, ספרים, חוברות, וכל פריט תעסוקה הממלא את הזמן בימי הבידוד הארוגים והמורטים.

"מוקדם מדי כדי לסכם", אומר הרב ישראל צישינסקי יו"ר "רפואה ושמחה", "אך אין ספק כי העמידה האיתנה של אלפי מתנדבי העמותה לימין חולי ומחלימי הקורונה מהווה נדבך חשוב בהתמודדות עם המחלה וההחלמה ממנה. זוהי הזדמנות להודות מעומק הלב לאלפי המתנדבים והתורמים בארץ ובחו"ל ולאחל לכולנו כי תכלה שנה וקללותיה".

השארת תגובה