ראש העיר: אפגין נגד הסגר

ראשי ערים חרדיות אדומות ניתקו שיחת זום עם ממונה על המאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי, לאחר שהבינו כי מדובר בשימוע לקראת הטלת סגר • ״זה אמור להיות שימוע חוקי על סגר? לא מקובל עליי"

רובינשטיין
רובינשטיין

הרשויות החרדיות הודיעו כי הן אינן מתכוונת לשתף פעולה עם הטלת סגר עליהן, אם החלטת הממשלה לא תשתנה.

ברשויות, בפרט בבני ברק ובאלעד, טוענים כי התנגדותן לסגר מגיעה בעקבות מה שהם מגדירים חוסר שיתוף פעולה מצד הממשלה. לפיהן – לא מתקיים עמן שיח ולא ניתנים נימוקים להחלטה על סגר המגובים בנתונים.

בכירים במשטרת ישראל שפנו הבוקר לראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, כדי לבדוק מה תהיה מדיניות העירייה במידה ויתפתח גל זעם בעקבות הסגר – נענו: “אני מתכוון להשתתף בהפגנות נגד הסגר הבלתי מוצדק”.

בשיחה עם חדשות 12 אמר ראש עיריית אלעד ישראל פרוש על התנהלות רשויות המדינה: “אם לא ידברו איתנו ויעשו איתנו מה שרוצים בלי שנדע מה קורה, אנחנו לא נגד אף אחד, אם הרשויות יודעות לדבר בלי העירייה בלי אף אחד אז שימשיכו כך. אנחנו לא הולכים לריב, שהם יתמודדו מול התושבים הם יודעים לעשות את זה טוב יותר, כנראה. נחכה לראות מה קורה בעקבות הסגר”.

כשנשאל אם הממשלה תצטרך להתמודד עם התושבים לבד, במידה ולא תשתף פעולה עם העיריות – הוא השיב בחיוב.

בתוך כך, לקראת הדיון בוועדת השרים שתחליט על סגר בערים האדומות, יוצאים בבני ברק ובביתר עילית במיזם שיסייע להן להחליף צבע – מאדום לירוק.

בבני ברק ובביתר עילית מציעים לתושבים בדיקות חינם ללא מרשם רופא, כדי להגביר את שיעור הבדיקות השליליות ובכך להוריד את ממוצע הבדיקות החיוביות.

תחת הכותרת “בני ברק עוצרת באדום” מזהירה המודעה שפורסמה מטעם עירית בני ברק: “עיר אדומה משמעותה סגירת עסקים, סגירת מוסדות תורה, בתי כנסת וישיבות, וימים נוראים תחת הגבלות קשות”.

בהודעה נקראים התושבים להגיע מחר – יום שני – לאולם הפיס ‘משואות’ ברחוב ירושלים 1 בעיר וכדי לבצע בדיקות קורונה ללא הפניה או גילוי סימפוטמים.

הודעה דומה פורסמה הבוקר בביתר עילית תחת הקריאה: “עוצרים את הסכנה- הולכים להיבדק”. ההודעה מציעה בדיקות חינם לתושבים ללא צורך בהרשמה מראש.

ביום חמישי הוביל ראש המועצה ברכסים הרב דן כהן, בשיתוף פעולה עם כלל קופות החולים – בדיקה של מעל 1300 מהתושבים, כדי להוציא את העיר מה’אדומות’.

תגובה אחת
  1. נלחמים בממשלה במקום להלחם בקורונה.
    לא מצטיינים בחכמה רבה.

השארת תגובה