דרעי חושף מהקבינט: יהיה סגר כללי

דרעי מספר על שהתרחש בקבינט: שאלתי אם סגר מקומי ימנע סגר כללי – אף אחד לא אישר • הולכים על סגר כללי, הסגר המקומי מיותר לחלוטין

נתניהו ודרעי צילום חיים צח לעמ
נתניהו ודרעי צילום חיים צח לעמ

לקראת הסגר שצפוי בערים האדומות: שר הפנים אריה דרעי טען, בריאיון ל’חדשות סוף השבוע’ בחדשות 12, כי אין מנוס מסגר כללי על כל המדינה.

“אי אפשר להתחמק מהאמת: כדי לצאת מהמספרים האלה – נצטרך להיכנס לסגר כללי”, אמר.

הוא הוסיף: “זו גם דעת המומחים, גמזו ומשרד הבריאות אמרו שלא יהיה מנוס מכך. אף אחד לא מצא שיטה אחרת לרדת מאלפי נדבקים לכמה עשרות”.

הוא הסביר כי הוא מכיר בהשלכות של מהלך כזה: “סגר הוא דבר נוראי, בעייתי מאוד – מכה כלכלית”.

דרעי אמר שסגר יהיה בזמן הקרוב, ושהממשלה תתכנס ביום חמישי הקרוב כדי להכריע בסוגיה.

שר הפנים יצא נגד ההחלטה לבצע קודם כל סגר על הערים האדומות, והסביר: “המשטרה ופיקוד העורף אמרו ששליטה על 30 ערים אדומות היא מורכבת יותר מאשר סגר על כל המדינה”.

הוא הוסיף: “שאלתי בקבינט אם סגר על ערים אדומות יציל אותנו, אפילו בסיכוי לא גדול, מסגר כללי. אבל אף אחד לא אמר שזה מה שיקרה”.

דרעי התייחס לתוכנית הרמזור של גמזו, שלפיה ערים חרדיות רבות הוגדרו כאדומות ושעליהן יחולו המגבלות המשמעותיות תחילה: “התוכנית היא לא התרופה, היא כלי ניהול של המשבר”.

בצל המתקפות על פרופ’ גמזו, דרעי הכריז כי הוא מגבה את הפרויקטור: “אני לא מיניתי אותו, אלא ראש הממשלה. אני נותן לו גיבוי כל הזמן, לא אמרתי עליו אישית שום דבר רע. משרד הפנים בראשותי עושה הכל כדי לעזור לו. הצלחתו – הצלחתי. אני מתפלל שיצליח”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגור ליברמן, הגיב הערב: “במקום סגר זה הזמן לעשות פה סדר. הגיע הזמן שראש הממשלה ושותפו הרזרבי יפסיקו להיכנע לגחמות של ליצמן ודרעי ויטילו מגבלות רק על ערים אדומות ולא סגר כללי שפוגע במדינה כולה. ואם הם לא יכולים לעשות מה שצריך, שיזוזו ויתנו למי שלא מפחד מהמפלגות החרדיות”.

השארת תגובה