רדף עם אלה אחרי המחבל

מחבל, תושב שכם בן 46, דקר למוות בצומת סגולה את הרב שי אוחיון הי"ד, כשהיה בחזור מהכולל • אזרח שלף אלה מרכבו, רדף אחרי המחבל והצליח להפיל אותו על המדרכה • עד ראייה: "מבחינתי הגיבור של היום"

הרב שי אוחיון הי"ד
הרב שי אוחיון הי"ד

הרב שי אוחיון הי”ד, חסיד ברסלב בן 39, אב לארבעה מפתח תקווה, נדקר בחזור מלימודיו בכולל בכפר סבא בידי מחבל בן עוולה בצומת סגולה בפתח תקווה..

התגורר עד לפני שנתיים ביישוב שער אפרים.

הקורבן סבל מפצעי דקירה קשים בפלג גופו העליון ופונה מחוסר הכרה לבית החולים בילינסון בעיר – שם, למרבה הצער, נקבע מותו.

הפיגוע החל כאשר אברך הכולל צעד על המדרכה ברחוב ירושלים, סמוך לצומת סגולה בפ”ת – ונדקר בחזהו על ידי המחבל שהלך בסמוך אליו.

אזרח שנקלע לזירה רדף עם אלה אחרי המחבל שנמלט לכיוון אזור התעשייה סגולה. האזרח הכה בו עם האלה והצליח להפיל אותו על המדרכה.

המחבל  הוא חליל דויכאת, תושב שכם בן 46 המחזיק אישור כניסה לישראל. הוא נלכד והועבר לחקירת שב”כ.

המשטרה הודיעה כי המניע לדקירה לאומני. בדיקה ראשונית במערכת הביטחון מעלה כי החשוד כמחבל סבל מבעיות בנפשו.

האזרח שהיה עד ראייה לפיגוע, רדף אחרי המחבל והוביל ללכידתו – שחזר בפני השוטרים: “רצתי לאוטו, הבאתי אלה ורדפתי אחריו”.

תושב פתח תקווה, קובי פוקס, שנקלע לזירה סיפר ל’מעריב’ על המראות הקשים שנגלו לנגד עיניו: “הגעתי למקום אחרי הדקירה, והבחנתי שאזרח שנקלע לזירה רודף אחרי הדוקר עם אלה וצועק, ‘מחבל, מחבל’. הוא הצליח לפגוע במחבל ברגל והפיל אותו – ובדיוק המשטרה הגיעה. הדוקר לא הצליח לרוץ רחוק. המשטרה הגיעה ועצרה אותו”.

פוקס הדגיש: “מבחינתי הגיבור של היום הוא הגבר שהוציא את האלה. הדוקר, בעל חזות ערבית, היה עם סכין בגודל של חרב”.

בחדשות 13 שחזר פוקס: “הגעתי מכיוון צומת סגולה באוטובוס, הייתי לבד עם הנהג. ראיתי אדם שרודפים אחריו, ותוך כדי צעקו ‘משטרה’ ו’מחבל’. עצרו אותו, האוטובוס המשיך בנסיעה ואז אחרי הצומת ראיתי אדם שכולו דם בצד הדרך. ירדתי אליו, ניסיתי לעזור, דיברתי איתו הוא אמר לי ‘אני דקור’. לאחר מכן הגיעו שירותי ההצלה וטיפלו באירוע”.

מימון דיין, תושב פתח תקווה שהגיע עם הרכב לצומת סגולה וראה את הפיגוע, אמר ל’מעריב’: “לאיפה הגענו? השוטרים לא ירו בו. הבת שלי יכלה לעבור פה באותו רגע. אחד שדוקר ככה עם חרב צריך להרוג אותו. בושה שלא מחסלים אותם, ואין לי טענה נגד שוטרים, אלא רק נגד ההחלטות שמקבלים ואנשי השמאל והבג”ץ, כי בזירה כזאת שאדם דוקר ופוגע במישהו, באזרח תמים שגר באזור – אדם כזה צריך להיות מחוסל בזירה”.

אוראל תורתי, עד ראייה שנכח במקום סיפר לחדשות 13: “נסעתי באוטו ופתאום ראיתי סכין, כמו סכין קצבים. ראיתי מלא מלא דם. עצרנו מהר את המכוניות, פתאום ראינו את הדוקר עם הסכין אז אנשים רצו למכוניות וניסו לפגוע בו”.

ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, התייחס לפיגוע: “לצערי הרב, התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה בו נרצח תושב העיר על ידי מחבל – בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותם בשעתם הקשה. עיריית פתח תקוה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במשפחה האבלה ולתת להם מענה ככל שיידרש.

“לצד האירוע הקשה, אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב. אני קורא לגורמים האמונים על הנושא למצות את הדין במהרה עם המחבל ועם אלו שסייעו לו. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון יידעו לשים את ידם במהרה על כל המעורבים באירוע”.

הרב אוחיון הי”ד הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בני 4, 9, 11 ו-13.

הוא יליד העיר כפר סבא, עבר לפני כשנתיים עם משפחתו מהיישוב שער אפרים לשכונת כפר אברהם בפתח תקווה, כדי שיוכל להעניק חינוך חרדי לילדיו.

בשער אפרים היה המנהיג של בית הכנסת הספרדי, מסר שיעורים ושימש כחזן בתפילות.

גם בפתח תקווה שימש כרב בית כנסת.

אשתו אמרה עם דבר הבשורה המרה: “אני לא מעכלת. אני לא יודעת איך לספר לילדים”.

הרב שי הי”ד היה בדרכו מהכולל לביתו כאשר פגע בו המחבל.

הרב מוגרבי סיפר למעריב: “אני נפרדתי ממנו בכפר סבא, וכששמעתי על האירוע מיד הבנתי שמשהו לא טוב קורה. הדבר הראשון זה שחייגתי אליו 9-8 פעמים. הוא אדם אחראי אבל הוא לא השיב לטלפון. התקשרתי למשטרה, ניסיתי לברר האם יכול להיות שהפצוע בפיגוע הוא הרב שי אוחיון. המשטרה הבהירה לי שהיא לא יכולה למסור פרטים, אבל עצם העובדה שהיא לא שללה את הפנייה הבנתי שאיבדתי חבר יקר. התקשרתי מיד לרעייתו. ניסיתי לבדוק האם קיבלה טלפון ממנו, היא אמרה שלא. לא רציתי להלחיץ אותה. אבל זו הייתה בשורת איוב שקיבלתי. אני מזועזע, אני המום. איש גדול הלך”

לחדשות 13 סיפר הרב מוגרבי: “המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהיה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים”.

הרב מוגרבי הוסיף: “הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קודש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר בגיל 39, עם אישה צעירה וארבעה ילדים”.

עופר כרז, חמיו של הרב אוחיון, סיפר לחדשות 12, כי בתו האלמנה עדיין בהלם מהרצח. “היא עוד בזעזוע מזה. גם אשתי, היא לא יכולה לעמוד על הרגליים כרגע.

“הוא היה איש טוב, היה מעביר שיעורי תורה במושב. הבת שלי כל הזמן דיברה עליו רק טוב, היה לה טוב”.

 

3 תגובות
  1. השם יקום דמו ויסיר מעלינו את כל האויבים מבפנים ומבחוץ..

  2. זה המנהיגות שנותנים לערלים האלו את הכח לעשות משה רוצים לו היו עושים להם כפי שהם עושים היו מבינים אין להם הבנה בדרך אחרת רק לתת להם כפי מדתם מידה כנגד מידה הביאו יתומים הביאו אלמנה הביאו הורים שכולים הרסו משפחה הרסו שכנים הרסו ידידים מכרים כך יעשו להם הם יבינו ולא לעשות איזה חקירה זהו ממורמר בנפשו וזהו כך גורמים לתת להם בטחון

  3. כוח ההרתעה נשחק , לא הורסים בית מחבלים והנה התוצאה הטרגית!

השארת תגובה