סיפוח OUT הסכם שלום והשקעות בנדל"ן IN 

בעקבות הסכם השלום המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות קיים צפי להשקעות נדל"ן במאות מיליוני דולרים בשנים הקרובות בנכסים בישראל

ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר
ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר

מעבר לצורך הבסיסי בטכנולוגיות מתקדמות ישראליות בהיי טק, סייבר, ביטחון, חקלאות ביו טק רפואה וכו' , בעלי הממון מהמפרץ מחפשים השקעות בנדל"ן . אנו רואים בעשרים השנים האחרונות כי קרנות חברות ענק ממדינות המפרץ משקיעות כספים בפרויקטים רבים בתחום הנדל"ן בארצות הברית ובאירופה. חברות וקרנות בעלות הון ממדינות המפרץ משקיעות מיליארדי דולרים בקניונים, בנכסים מניבים, ביזמות נדל"ן ובתשתיות במדינות מערביות. הכספים הרבים המגיעים ממכירות הנפט במדינות אלו אינם מושקעים רק במדינה עצמה, אלא העסקים הללו מחפשים השקעות בין לאומיות במדינות מערביות מתפתחות.

לדברי ניר שמול בעלי חברת שניר, בית לשיווק נדלן: "הסכם השלום בין ישראל למדינה הערבית הראשונה בנסיכויות המפרץ יביא עמו השקעות חסרות תקדים במשק הישראלי בכלל ובשוק הנדל"ן הישראלי בפרט. כמו שהחברות הסיניות משקיעות סכומים אדירים בישראל, בנמלים, ברכישת חברות ענק, בבנייה וכו', כך גם הפוטנציאל העצום הקיים ביכולות של העסקים חובקי העולם של מדינות המפרץ."

השקעות נדל"ן בישראל

ישראל היא גשר יבשתי לאירופה, נהנית ממערכת בנקאית חזקה ואיתנה, מעודדת השקעות זרות ולכן אנו צפויים לראות בשנים הקרובות קרנות נדל"ן וחברות נדל"ן מנסיכויות המפרץ שמשקיעות מאות מיליוני דולרים בשוק הנדל"ן הישראלי, בדיוק כפי שרואים אותן משקיעות כאמור במדינות אירופה ובארצות הברית.

אפשר גם להניח שכספים רבים יופנו לטובת פרויקטים בתחום הנדל"ן בחברה הערבית, הן בתוך הקו הירוק והן מחוץ לקו הירוק וזאת מתוך הרצון של מדינות המפרץ להראות את ההשפעה החיובית של הסכמי השלום עם ישראל, על האוכלוסייה הערבית ובעיקר הפלסטינית שמרגישה נבגדת מהמהלך המדיני.

בדיוק כפי שלמדינת קטאר ולישראל אין הסכמי שלום, אך היא מסייעת רבות לשקט בגבול הדרומי בהיותה בקשרים טובים עם החמאס ועם תנועת האחים המוסלמים, כך מדינות העולם הסוני ישאפו להשיג הגמוניה ותמיכה בפלסטינאים ובערביי ישראל וישאפו לתמוך בהם, למרות ההתנגדות של המנהיגים הפלסטינים.

לאור זאת אנו צפויים לראות הרבה יותר פרויקטים של תשתית ביהודה ושומרון באישורה של ישראל, להקמת אזורי תעסוקה בין-לאומיים, לוגיסטיקה ונדל"ן, בעקבות הסכמי השלום החדשים עם מדינות המפרץ.

הידע הישראלי הנחוץ במדינות המפרץ

ניר שמול מעריך, שחברות שונות הפועלות מנסיכויות המפרץ יפתחו קשרים עם חברות ישראליות מובילות בעולם הנדל"ן עבור שיתופי פעולה אפשריים גם בישראל וגם במדינות המפרץ לצורך השקעות בתחום הנדל"ן.

ידע ייחודי ישראלי בנדל"ן יושקע במדינות המפרץ, בטכנולוגיות מתקדמות בנדל"ן, בשיטות בנייה יוצאות דופן וזאת לצד השקעות כספיות הפוכות מצד חברות מהמפרץ בישראל. כמו כן ייתכנו בשלב מאוחר יותר שיתופי פעולה בין חברות ישראליות עם ידע עצום בנדל"ן, לחברות מהמפרץ שהן עתירות ממון. יש לצפות לכך שלאור שיתוף פעולה זה, יתבצעו רכישות משותפות של נדל"ן במדינות שלישיות שעד היום חברות ישראליות לא פעלו בהן, או שהיה צורך לממון רב במיקומים הללו וסכומים כה גדולים לא היו בנמצא .

הערך המוסף לשוק הנדל"ן הישראלי

שיתופי פעולה אלו עשויים להביא לערך מירבי בכניסה עבור מדינות שעד כה חששו מהחרם הערבי, לאור התלות בנפט הערבי ולחלופין לכניסה לישראל של חברות רבות שעד כה נמנעו מכניסה לארץ מחשש מחרם ערבי או שפעלו בהיקפים נמוכים ועל אש קטנה .החברות הללו יעניקו דחיפה אדירה לשוק הנדל"ן הישראלי בדגש על שוק המשרדים והמסחר שצפויים להתפתח באופן ניכר.

קיימת גם היערכות לרכישה מאסיבית של נדל"ן בעיקר באזור ירושלים ובמקומות הקדושים למוסלמים ברחבי ישראל. תיוצר התפתחות משמעותית של מרכזים לוגיסטיים בישראל, קניונים ומסחר וזאת לאור ההתפתחות המואצת של הכלכלה.

במהלך הפיתוח האזורי יהיה צורך בהקמת מלונות חדשים רבים עבור קליטה של תיירות מסיבית שתגיע ממדינות המפרץ. הצורך יתרכז בעיקר במלונות יוקרה, עבור רבים מאזרחי הנסיכויות שירצו להגיע לישראל הקדושה והיפה. הצפי הוא שמדובר בהיקפים גדולים הרבה יותר מכמות התיירות ההפוכה של ישראלים שיבקשו לתייר במדינות המפרץ, לאור הכמות העצומה של האוכלוסייה במדינות אלו לרבות מסעודיה מנהיגת העולם הסוני שצפויה על פי ההערכות לחתום גם היא בקרוב על הסכם שלום עם ישראל.

שחר של יום חדש לא רק למזרח התיכון אלא למשק הישראלי בכלל ולנדל"ן בישראל בפרט.

השארת תגובה