יזמי נדל"ן: מכירת הדירות בעלייה

בשוק הנדל"ן מדווחים מהשטח: בחודש יולי מכרנו יותר דירות מאשר ביוני, בעקבות נתוני האוצר על זינוק במכירות הדירות ביוני, חברות הנדל"ן מדווחות על כמות שיא שנתי של דירות שמכרו בחודש יולי, וצפי להמשך גם באוגוסט

אילוסטרציה: ואדי סאליב בחיפה עם הדמייה פרוייקט הרובע של חברת גולדן ארט קרדיט הדמייה 3divition
אילוסטרציה: ואדי סאליב בחיפה עם הדמייה פרוייקט הרובע של חברת גולדן ארט קרדיט הדמייה 3divition

בחברות הנדל"ן המובילות בישראל וכן בקרב חברות שיווק הנדל"ן מדווחים על זינוק במכירות הדירות בחודשיים האחרונים כאשר כמות הדירות שנמכרו בחודש יולי היתה אף גבוהה מזו של חודש יוני.

אגף הכלכלן הראשי דיווח היום כי ביוני נמכרו בישראל 10.9 אלף דירות, לאחר שפל של שלושה חודשים בכמות העסקאות בשל משבר הקורונה. מתוכן, נמכרו 4,200 דירות חדשות – הרמה החודשית הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה. עוד נרשמו 6,600 עסקאות למכירת דירות מיד שנייה, עלייה של 7% בהשוואה ליוני אשתקד.

לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן המשווקת כ-30 פרויקטים ברחבי הארץ, " חודש יוני התאפיין בחזרה לשגרת מכירות, הרבה מאוד התעניינות ורמת עסקאות כמעט כמו בשגרה רגילה, אך בחודש יולי מכרנו כמות שיא שנתי של דירות ברוב הפרויקטים שלנו – גם מבחינת חוזים שנחתמו (עלייה של 60% ביחס לחודש יוני) וגם מבחינת הרשמות, ואנו צופים המשך מגמה גם באוגוסט".

אוהב ציון מציין, כי "אנו מזהים רכישות דירות גם לצורכי מגורים וגם חזרה של המשקיעים לשוק, עוד לפני הפחתת מס הרכישה. אני מעריך שהנפילות בבורסה החזירו אותם לשוק הנדל"ן, החשש מהמשך השקעות בשוק ההון בגלל הקורונה וחיפוש אפיקי השקעה יציבים יותר ברקע המשבר. רוכשי הדירות למגורים שהתעכבו כמעט שלושה חודשים עם הרכישה חוזרים עכשיו לשוק ואני צופה שזה ימשיך גם באוגוסט. אנו מזהים מכירות שיא כמעט בכל הפרויקטים שלנו – גם במרכז הארץ וגם בפריפריה – בכל סוגי הדירות – דירות קטנות, דירות גדולות, צמודי קרקע וכולי. ישנה התעניינות גדולה מאוד בקרב הרוכשים, רוב הציבור מבין כי הקורונה איתנו עוד הרבה זמן ואצל רובם היא כרגע לא פקטור בהחלטה על רכישת דירות. כמובן שפלח האוכלוסיה שנפגע באופן ישיר מהקורונה – כאלו שפוטרו מעבודתם או הוכנסו לחל"ת וכדומה – לא נכלל בקרב הרוכשים, אבל אלה שהצליחו לחזור לשגרה כלכלית מבינים שהחיים ממשיכים, הם צריכים בית וחוזרים לשוק".

באלדר שיווק נדל"ן מדווחים על עלייה של 15% במכירות הדירות בחודש יולי לעומת יוני בכ-90 פרויקטים ברחבי הארץ, בהמשך לזינוק של 30% ביוני לעומת מאי. לדברי רוני כהן מנכ"ל אלדר שיווק, "משבר הקורונה תפס את ענף הנדל"ן בתקופה טובה עם ביקושים גבוהים, אך מאז שנכנסו לתוקפן מגבלות משרד הבריאות בחודש מרץ הביקושים לדירות פשוט נעצרו. בחודש יוני הם החלו להשתחרר וביולי הם ממש התפרצו ואני עדים לזינוק במספר העסקאות.

כהן מוסיף, כי "אנחנו מזהים מספר סיבות לגידול במכירות – ראשית אנו רואים הרבה משפרי דיור שהקורונה האיצה אצלם את ההחלטה לעבור לדירות מרווחות יותר, לדירות גן או לדירות עם מרפסות גדולות. אנחנו מזהים זוגות צעירים שהבינו שתוכנית מחיר למשתכן דועכת והחליטו 'לרדת מהגדר'. גם משקיעים רכשו הרבה דירות ביולי וזה עוד לפני הפחתת מס הרכישה – חלקם הוציאו כספים משוק ההון ואחרים החליטו לרכוש דירות למגורים בישראל במקום להשקיע במשרדים או מסחר".

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברה אאורה ישראל, מציין כי "לאחר היציאה מהסגר חלה עלייה חדה במספר רוכשים הדירות, כך שמספר הדירות שמכרנו נותר יציב בהשוואה לשנה שעברה. פרויקטים כמו בחולון סיימו את המכירות עוד לפני שהבניין אוכלס ויש צפי כזה בפרויקטים נוספים. אנחנו רואים כיום התעניינות רבה מטעם משקיעים בעיקר בפרויקטים איכותיים באזורי הביקוש. ההבנה של אותם משקיעים שיש פער גדול בין התחלות הבנייה לביקוש העתידי מביאה אותם לתובנה שקנייה כיום היא הזדמנות, נוכח העלייה הצפויה במחירי הדירות. על כן אאורה שמה דגש רב בשיווק מול הקהלים הרלוונטיים".

לדברי רן בן אברהם, המשנה למנכ"ל צמח המרמן, "מסיום הסגר אנחנו מזהים התאוששות ועלייה בפעילות במשרדי המכירות בכל הארץ ובחתימה על חוזים. העלייה הגיעה לשיא בחודשים יוני-יולי, לדוגמא בגני תקווה מכרנו בחודשיים האחרונים 14 דירות ומתחילת השנה מכרנו 32 דירות. בשוק היוקרה אנחנו ממתינים לפתיחת השמים. יש מתעניינים אבל בשל ההגבלות על כניסת תושבי חוץ לא ניתן לחתום על חוזים".

השארת תגובה