קורונה, שפעת ושאר מחלות ויראליות אחרות – עצות להתמודדות

צילום:  RF123
צילום: RF123
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

סיפורים רבים נשמעים בתקופת הקורונה כמו אנשים אשר שהו בחדר אחד לאורך זמן עם חולה מאומת – חלקם נדבקו וחלקם לא. מדוע? קשה להסביר זאת, אך יש רבים שתולים את סיכוי ההידבקות במערכת חיסונית חלשה.

השריון של גוף האדם שנועד להיאבק במחלות משחק תפקיד חשוב כאשר זו נחלקת לשניים: יש את המערכת החיסון המולדת ויש מערכת חיסון נרכשת בעקבות חיסונים סביבתיים למיניהם, מחלות קודמות ועוד.

עם בוא החורף והתגברות הסיכון לחלות במחלות ויראליות, שפעת וכן חשש מעלייה בתחלואה בעקבות הקורונה חשוב מאוד לנסות ולחזק מערכת חיסונית חלשה על אחת כמה וכמה אם אתם בקבוצת סיכון. כיצד תוכלו לעשות זאת? מספר הצעות.

כיצד לחזק מערכת חיסונית חלשה?

שנת לילה טובה ואפילו שנת צהריים משמעותיות לתפקוד המיטבי של המערכת החיסונית. מחקרים שונים הצביעו על כך שבמהלך השינה חלה ירידה בהורמון הלחץ קורטיזול שיכול לדכא את התפקוד החיסוני. ההמלצה במיוחד בתקופות בהן הסכנות גדולות יותר היא לקבל שינה מספקת שנעה בין 6-8 שעות בלילה משתנה מאדם לאדם.

הלחץ פוגע בתפקוד החיסוני ומלבד שינה איכותית, ניתן להתמודד עם הלחץ ולהוריד את רמת הסטרס באמצעות טכניקות הרפיה שונות, כל אחד וזו שהוא יכול להתחבר לה בין אם מדובר במדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, טאי צ'י.

מומלץ לבחון את התפריט התזונתי על מנת להפחית מאכלים שיכולים לפגוע בתפקוד כמו מזונות מעובדים ועתירי סוכר ולהעשיר את התזונה במקורות חיוביים לשמירה על התפקוד החיסוני דוגמת ויטמין C וויטמין 12B וכן מינרלים כמו ברזל ואבץ. עם זאת, יש לקחת בחשבון שקשה מאוד להשיג את הכמות המספקת של ויטמינים ומינרלים אלה אך ורק מהמזונות עצמם בשל כמות וענייני ספיגה ולכן, בהמלצת רופא לאחר בדיקת דם לבדיקת תוספות רצויות, ניתן לנטול תוספי תזונה שיעשו את העבודה. קיימים גם סיבים תזונתיים המשפרים את הפלורה במערכת העיכול שחיונית לתגובה החיסונית.

יש צמחי מרפא שפעולתם מחזקת את המערכת ויכולה אפילו לקצר מחלה כמו שפעת דוגמת פרי סמבוק שחור המכיל נוגדי חמצון עוצמתיים ורכיבים פנוליים לחיזוק המערכת.

פעילות גופנית מתונה, כפי שהראו מחקרים שונים, יכולה לסייע בחיזוק מערכת החיסון ולהגביר את היעילות של המערכת במיוחד אצל אנשים עם מערכת חיסונית חלשה. חשוב שהעצימות תהיה בינונית כיוון שמחקרים אחרים הראו שפעילות גופנית אינטנסיבית ממושכת יכולה לייצר אפקט הפוך ולדכא את המערכת החיסון.

שינויים באורח החיים בהחלט יכולים לסייע במשימה במיוחד צמצום של צריכת אלכוהול והפסקת עישון, שיכולה להזיק מאוד לתפקוד הראות ולמערכת הנשימה.

מומלץ לאמץ גם הרגלים חיוניים כמו שמירה על היגיינה כדי לצמצם את הסיכוי למחלות בין אם מדובר בשטיפת ידיים על בסיס קבוע עם סבון, שימוש באלכו ג'ל ושמירה על מרחק כולל מעטה של מסיכות במרחב עם אנשים נוספים.

*** מוצר סמבוכל מבית פרמה גורי הוא תוסף תזונה על בסיס מיץ פרי הסמבוק השחור ומכיל תמצית ייחודית עשירה בפלבנואידים נוגדי חמצון הידועים בספרות העממית והמדעית כתומכים בחיסון.

השארת תגובה