סקר: נתניהו מזנק – השמאל תומך

נתניהו מזנק ל-33 מנדטים – 4 יותר מהסקר האחרון • גם יש עתיד ממשיכה להתחזק עם 20 • 60% תומכים בהסכם עם איחוד האמירויות • מקרב מצביעי השמאל-מרכז – 85% תומכים

נתניהו בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט

מתוצאות סקר שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס ופורסם היום (ראשון) בחדשות 13 עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה מתחזקת ומקבלת 33 מנדטים – זאת לעומת 29 מנדטים שקיבלה בסקר הקודם ו-36 בבחירות שנערכו בחודש מרץ.

כחול לבן ממשיכה לדשדש עם 10 מנדטים בלבד. לעומת זאת, יש עתיד ממשיכה להתחזק עם 20 מנדטים. ימינה נשארת יציבה ולה יש 19 מנדטים – 13 מושבים יותר מהבחירות במרץ.

הרשימה המשותפת מקבלת סקר רק  12 מנדטים, כשבמערכת הבחירות היא קיבלה 15. ש”ס עם 7 מנדטים – ירידה של שני מנדטים מהבחירות, וכך גם ישראל ביתנו שירדה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם ועומדת על 7 מנדטים.

יהדות התורה ומרצ קיבלו מספר מנדטים דומה ועומדות על 6 מנדטים.

על פי נתוני הסקר –  גוש הימין: 65 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים עומד על 48 מושבים בלבד, ללא ישראל ביתנו.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר – לא עוברת את אחוז החסימה.

תוצאות הסקר מגיעות על רקע חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות.

הנסקרים נשאלו האם הם תומכים בהסכם, על כך 60% ענו כי הם תומכים, 20% השיבו כי אינם תומכים ו-20% ענו כי אינם יודעים.

יש לציין כי 85% ממצביעי השמאל-מרכז תומכים בהסכם, בעוד שמהנשאלים שמתכוונים להצביע לליכוד, ימינה או ישראל ביתנו 59% תומכים. כמו כן, 25% מהעונים שסיפרו כי יצביעו לאחת ממפלגות הימין השיבו כי אינם תומכים בהסכם, בעוד רק 3% ממצביעי כחול לבן, יש עתיד או מרצ ציינו כי אינם תומכים בו.

העונים לסקר נשאלו גם על תפקוד הממשלה והעומד בראשה במשבר הקורונה.

רוב מוחלט מהישראלים, 68% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 54% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 26% די מרוצים ו-15% בלבד – מרוצים.

ועדיין למרות התשובות הללו, ואי שביעות הרצון מהתפקוד בקורונה, כאשר עולה שאלתה ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 36% חושבים שנתניהו מתאים יותר.

הרחק ממנו, נמצא יו”ר ימינה נפתלי בנט עם 15%, לאחר מכן יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד עם 16%, ורק 10% מוצאים את ראש הממשלה החליפי בני גנץ כמתאים להיכנס לבלפור. 26% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

הסקר כלל 699 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-98 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

תגובה אחת
  1. בנט זה ליכוד .. ליכוד זה לא בנט

השארת תגובה