סרטוני תדמית בעידן הרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן זירה מצוינת להעברת מסרים, אך כיצד עושים זאת נכון? קראו כיצד סרטוני תדמית העשויים באנימציה יכולים למשוך תשומת לב ולהעביר מסרים במהירות ובפשטות

צילום: canstockphoto‏
צילום: canstockphoto‏

האינטרנט של היום מוצף במידע. אתרי תוכן וחדשות, חנויות מקוונות, רשתות חברתיות, פורומים ובלוגים – כולם מתחרים על תשומת ליבם של הגולשים ומייצרים סוגי תוכן רבים ומגוונים במטרה למשוך אליהם תנועת גולשים גדולה ולהגדיל את מחזור עסקיהם.

סרטוני תדמית הם אחד מסוגי התוכן שמייצרים ארגונים מסוגים שונים המבקשים ליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי עם קהל הלקוחות שלהם ועם לקוחות פוטנציאליים. סרטונים אלו הם למעשה סרטונים שיווקיים המציגים היבטים שונים של הארגון, כמו ערכים, היסטוריה, תחומי עיסוק ועוד, וניתן להציגם בפלטפורמות שונות, כגון כנסים מסחריים, פגישות עסקיות וכמובן, האינטרנט.

ביצירת סרטון תדמית חשוב להתייחס לקהל שאליו יפנה הסרטון, לפלטפורמה שבה הוא יוצג ולמסרים שמבקשים להעביר ובהתאם לכל אלו, ליצור את הסרטון שמקדם בצורה הטובה ביותר את האסטרטגיה השיווקית של הארגון ומשקף היטב את ערכיו ואיכויותיו. מכאן תיגזר הבחירה מבין סוגים שונים של סרטוני תדמית, הנבדלים זה מזה בצורתם, באמצעי ההגשה והיצירה שלהם ובמסרים שהם מעבירים: מרגשים או הומוריסטיים, אינפורמטיביים או מעניקי השראה, קצרים או ארוכים, מבוססים על צילומי וידאו או על אנימציה ועוד.

סרטוני אנימציה

סרטוני תדמית באנימציה מתאימים לסוגים שונים של תוכן ומסרים. אם ברצוננו למשל להציג מוצר פיזי חדש, יהיה נכון יותר לצלם אותו ולהראות בסרטון את המוצר האמיתי מאשר לאייר אותו ולהנפיש ולהראות את האיור בסרטון אנימציה. אבל אם ברצוננו להציג רעיונות מופשטים או מושגים מורכבים, כמו בסרטון תדמית של חברות טכנולוגיות, יהיה כדאי לעשות שימוש באנימציה שתמחיש לצופים את הדברים בצורה מופשטת ומטפורית.

יתרון נוסף של סרטוני אנימציה הוא היכולת ליצור שפה חזותית חדשה וייחודית ועושר ויזואלי מלהיב שיענו בדיוק על צרכי הארגון ויעמדו במגבלות התקציב. בשל כך, סרטונים כאלו נוטים להשאיר על הצופים רושם רב יותר ולהיחרט בזיכרונם לזמן ארוך יותר.

התאמת הסרטון לרשתות חברתיות

זירה חשובה להפצת סרטוני תדמית העשויים באנימציה, היא הרשתות החברתיות. הדוגמה הטובה ביותר להם היא כמובן פייסבוק או אינסטגרם. לתכנים המפורסמים ומופצים ברשתות החברתיות יש פוטנציאל להפוך לוויראליים, ולהגיע לרמת חשיפה גבוהה בקרב המשתמשים. עם זאת, לפני שאנחנו חותרים לעבר ויראליות, עלינו קודם כול להבין מה הופך סרטון אנימציה למתאים להפצה ברשתות החברתיות.

הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שברשתות החברתיות אנשים ייתקלו בסרטונים בעודם גוללים מטה את הפיד שלהם. אם הסרטון לא ימשוך את עינו של הגולש בשנייה הראשונה, הוא פשוט ימשיך לגלול מטה ויחמיץ את הסרטון. לכן חשוב להשתמש בצבעים בולטים, בפורמט הנכון לתצוגה ובמסרים בולטים וברורים שיגרמו לגולש להשתהות על הסרטון. בנוסף, חשוב להקפיד על כך שהסרטון לא יהיה ארוך מדי, ולצורך כך יש לזקק היטב את המסרים שברצוננו להעביר.

לסיכום, סרטוני תדמית הם דרך מצוינת להצגת חיובית ומעניינת של ארגונים. שימוש באנימציה יהפוך את סרטון התדמית למעניין ומושך את העין ויעזור להעביר בצורה ויזואלית מסרים מילוליים מורכבים. ואם תצליחו ליצור סרטון שהוא גם יוצא דופן, מרשים במיוחד או מצחיק מאוד – הוא יזכה לחשיפה רבה ברשתות החברתיות ויגיע לקהל רחב ומגוון. אז איזה סרטון תדמית הכי מתאים לכם?

*** בשיתוף סטודיו אנקה – הפקת סרטי תדמית כולל סרטונים לקמפיינים. הסטודיו מלווה כל הדרך מהרעיון ועד הסרטון. היכנסו לפרוטפוליו באתר כדי לראות מה אנחנו יודעים לעשות.

השארת תגובה