דרוזים תקפו אמבולנס שפינה פצועים סורים

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שפינה פצועים סורים לבי"ח נהריה. הדרוזים יידו אבנים לעבר הג'יפ וניסו לחסום אותו בעזרת שני כלי רכב ■ אדם 1 נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי

אמבולנס צבאי. צילום: עמית שכטר, יחידת דובר צה"ל
אמבולנס צבאי. צילום: עמית שכטר, יחידת דובר צה"ל

עליית מדרגה במחאה: אמבולנס צבאי ובו פצועים מהלחימה בסוריה הותקף הבוקר (שני) על ידי צעירים דרוזים בכניסה לכפר הדרוזי חורפיש שבגליל העליון. ההערכה היא כי הפעולה היא חלק מהמחאה הדרוזית נגד הטיפול שמעניקה ישראל לפצועים סורים, שחלקם – כך לטענת המגזר הדרוזי, משתייכים לארגון ג'בהת א-נוסרה הפוגע באחיהם שבסוריה.

לפי החשד במשטרה, הצעירים ארבו הבוקר לכלי הרכב הצבאי שככל הנראה היה בדרכו לפנות פצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, וחסמו אותו באזור חורפיש, הסמוך למעלות-תרשיחא. לאחר מכן הם ביקשו לבדוק את יושביו. צוות האמבולנס, שסרב לשתף פעולה עם החשודים, החליט להתרחק מהמקום, ופתח בנסיעה מהירה משם.

אלא שהצעירים החלו לרדוף אחרי האמבולנס בשתי מכוניות, שוב ניסו לחסום דרכו ואף השליכו לעברו אבנים. במהלך הניסיון להיחלץ מהמצב, נפגע אחד החשודים, תושב חורפיש, והוא פונה למרכז הרפואי שבנהריה. מקרב יושבי הרכב הצבאי, שהצליח להגיע לתחנת המשטרה במעלות, לא היו נפגעים.

כוח משטרה בפיקוד מפקד תחנת מעלות סגן-ניצב מני בנימין ליווה את האמבולנס ואת יושביו ליעדו. "אנחנו רואים בחומרה רבה מעשה בריונות מסוג זה ונפעל למצות את הדין עם כלל המעורבים", אמר סנ"צ בנימין. תחנת מעלות פתחה בחקירה פלילית בעניין בשיתוף עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

"התקרית בחורפיש עם הפצועים הסורים בעייתית מרגיזה ומקוממת עדה שלמה ומחייבת הערכת מצב חדשה לאור התחממות הגזרה של חדר". זאת הייתה תגובתו של סגן השר לשיתוף פעולה איזורי ח"כ איוב קרא במהלך פגישה היום עם סגן ארגון מכבי העולמי מר קארלוס טפירו שאיוב מנסה לגייס את ארגונם בעולם לסייע לדרוזים.

קרא יעלה אחר הצהריים סוגיה כואבת זו לדרוזים בפני ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו לאחר שבבדיקה עם שר הביטחון ח"כ בוגי יעלון הודיע לו האחרון שישנה הוראה לצה"ל שלא מכניסים לישראל פצועים שמזוהים עם דאעש ואלנוסרה.

השארת תגובה