התגובה לפיגועים: ביטול הקלות לפלסטינים

בתגובה לשני הפיגועים ביום שישי ואתמול, הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון לצמצם את ההקלות שניתנו לפלסטינים לקראת הרמדאן. בוטלו היתרי כניסה לתושבי כפר סעיר, והיתרי יציאה לחו"ל לתושבי השטחים

פיגוע ירי בדולב. צילום: סוכנות תצפית
פיגוע ירי בדולב. צילום: סוכנות תצפית

על רקע המתיחות הביטחונית ובעקבות הפיגועים בימים האחרונים בבנימין ובירושלים, החליטו אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון על ביטול חלק מההקלות שניתנו לפלסטינים לרגל חג הרמדאן. עם זאת, רוב ההקלות לא בוטלו.

כחלק מצמצום ההקלות, בוטלו היתרי הכניסה לישראל לתושבי הכפר סעיר שבאזור חברון (משם יצא המחבל שפגע בשוטר מג"ב) ו-500 היתרי היציאה לחו"ל דרך נמל התעופה בן גוריון שניתנו לתושבי הגדה המערבית. כמו כן, צעדים נוספים יישקלו בהמשך.

מוקדם יותר אתמול מסרו גורמי בפיקוד המרכז כי "כל סגר ומניעת יציאה לישראל מגבירה את הלחץ על האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, במיוחד בתקופת החג". לדבריהם, "אם ייפגעו ההקלות, הסיכוי להפרות סדר בשטחים יגדל. כל עוד אין ראיות לתשתית טרור או קשר ישיר בין הפיגועים לא רצוי לפגוע בהקלות".

בין ההקלות שאושרו על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התאפשרה לראשונה כניסת מתפללים בימי שישי להר הבית באמצעות אוטובוסים שיגיעו ישירות ממרכזי הערים בית לחם ורמאללה. התנאי של צה"ל היה שנהג האוטובוס יהיה ישראלי ושהאוטובוס יעמוד בתקן הבטיחות שנהוג בישראל. האוטובוסים שיגיעו למעברים ייבדקו מדגמית על ידי חיילים כך שנוסעי האוטובוס לא יצטרכו לרדת כדי לעבור בידוק ביטחוני כמו בעבר.

השארת תגובה