בשורה טובה לחולי הלב בישראל

בישראל מבוצעות כיום השתלות בבית חולים בלינסון בפ"ת ובמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. עקב התוצאות המצוינות, מתכננת חברת ווקטוריוס לפתוח מרכזים נוספים שיקיימו השתלות בבית החולים רמב"ם, בית חולים שיבא תל השומר, ובית חולים קפלן ברחובות

החגורה ששולחת את המידע לרופא. קרדיט וקטוריוס טכנולוגיות רפואיות
החגורה ששולחת את המידע לרופא. קרדיט וקטוריוס טכנולוגיות רפואיות

בשורה לחולי הלב בישראל: בתי חולים בישראל החלו בהשתלות של סנסור דיגיטלי זעיר, המיועד לניטור וטיפול בחולי אי ספיקת לב. הסנסור פותח על ידי חברת הסטארטאפ הישראלית ווקטוריוס טכנולוגיות רפואיות (Vectorious Medical Technologies).

בישראל מבוצעות כיום השתלות בבית חולים בלינסון בפ"ת ובמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. עקב התוצאות המצויינות, מתכננת חברת ווקטוריוס לפתוח מרכזים נוספים שיקיימו השתלות בבית החולים רמב"ם, בית חולים שיבא תל השומר, ובית חולים קפלן ברחובות. ההשתלה האחרונה של ה- V-LAP בוצעה לפני שישה שבועות במרכז הרפואי רבין בליבו חולה לב בן 58 ממטולה, הסובל למעלה מ-20 שנה מירידה בתפקוד בשל אי ספיקת לב קשה.

ה-V-LAP הוא סנסור (חיישן) אלחוטי זעיר, ללא סוללה המושתל על המחיצה שבין העלייה השמאלית והימנית בלב. תפקידו למדוד את הלחץ בעלייה השמאלית  אשר עולה כאשר יש התדרדרות בתפקוד הלב.

המטופל מתבקש ללבוש חגורה חיצונית ייעודית פעם ביום למשך דקה. ברגע שהמטופל לוחץ על כפתור בחגורה, היא מעבירה אנרגיה לחיישן, ומעבירה את קריאות הלחץ מהלב לענן ומשם אל מערכת ניהול חולים בה משתמש הרופא. בכך מתאפשר מעקב לאורך זמן והתאמת טיפול אישי למטופלי אי ספיקת לב.

החיישן מספק לרופאים נתונים חדשים ישירות מלב המטופל ובאופן רציף. לאחר ההשתלה מתאפשר להם לעקוב אחר מצבו הרפואי של המטופל ללא תלות במקום, בזמן ובזמינות הרופאים והציוד הרפואי. החיישן מאפשר הענקת טיפול מוקדם יותר (ללא המתנה לזימון תור) לפני הדרדרות המחלה, והתקווה היא שבכך יצטמצם שיעור האשפוזים של חולי אי ספיקת לב.

באמצעות ניטור מרחוק עם ה-  V-LAPחולים יוכלו להיות מנוטרים ומטופלים בכל מקום, בכל זמן, גם מחוץ לבית החולים או במרפאה ולדבר הזה יש חשיבות גדולה עוד יותר גדולה בתקופת הקורונה. ה- V-LAP מאפשר לרופאים להעניק טיפול מהיר ובטוח יותר לחולי אי ספיקת לב שנמצאים בקבוצת סיכון במידה ויידבקו בקורונה. בנוסף, ניטור וטיפול מרחוק יקטין את העומס על מערכות הבריאות העמוסה בתקופה זאת יותר מתמיד.

בנוסף לישראל, מתבצעת הפרוצדורה במדינות גרמניה, איטליה ואנגליה במסגרת ניסוי קליני שעורכת חברת הסטארטאפ הישראלית.

אורן גולדשטיין, מנכ"ל ווקטוריוס: "חולי לב זכאים לטיפול שיאפשר להם לחיות עם המחלה ולא להיות מנוהלים על ידה. ה- V-LAP מגשים את החזון של רפואה ששמה את החולה במרכז ומאפשרת טיפול מותאם אישית בהתבסס נתונים מדויקים פיזיולוגיים מתוך הגוף הזמינים 24/7. גם החולים יוכלו ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר וגם מערכות הבריאות יחסכו מיליארדי דולרים".

אתר החברה:

השארת תגובה