ירושלים: 'אנשי חיל' ייאבקו בקורונה

לאחר פיילוט מוצלח עליו הנחה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, פרוייקט 'אנשי חיל' בירושלים יוצא לדרך בתקצוב משרד הביטחון, בכ- 1.5 מילון ₪ . הפרויקט בא לנהל באופן ממוקד את הקורונה בקהילה, יחד עם פיקוד העורף

שוטרים בימי קורונה
שוטרים בימי קורונה

עיריית ירושלים מרחיבה את תוכנית הביטחון והרווחה בקהילה, 'אנשי חיל', לניהול משבר הקורונה. תוכנית שהגהה והוביל ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בחודש האחרון התקיים פיילוט מיוחד בכ-30 שכונות ברחבי ירושלים באמצעות "אנשי החיל" (נאמני קורונה). מטרת הפרוייקט היא ללוות את המבודדים והחולים בקהילה ובמינהלים הקהילתיים, באופן שיעניק מעטפת סיוע בתחום הרווחה והקהילה לאוכלוסיות הזקוקות לכך. הפיילוט "ביטחון ורווחה", מתקיים באמצעות עיריית ירושלים, משרד הביטחון, משרד הרווחה ופיקוד העורף ותכליתו לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה בקהילה באמצעות אסטרטגיית טיפול מוקפדת ובהובלת המנהיגות המקומית.

את ניהול משבר הקורונה בשכונות מובילים המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר ומסייעים למשפחות החולות בשכונות לקבל את המענה העירוני כמו: פינוי אשפה, סיוע בסל מזון אחת לשבוע ובערכות הפגה לילדים, ומייצרים מעטפת קהילתית עבור משפחות חולות ומשפחות שנמצאות בבידוד. המינהלים אף מגייסים ומפעילים מתנדבים מהקהילה בכל הגילאים במטרה לסייע לצרכים השונים העולים מן השטח.

בד בבד, מקיימים המינהלים הקהילתיים הסברה לתושבים בשפות השונות בנושא ההנחיות וחשיבות השמירה עליהן, ממפים את האוכלוסיות הזקוקות למעטפת קהילתית ופועלים לפיתוח מענה מותאם לאותן אוכלוסיות בשכונה, תוך חיזוק הקהילה המקומית כמו: אזרחים ותיקים, נוער, נשים אחרי לידה, עולים חדשים וכו'.

בשכונות החרדיות פועלים מידי יום גם "אנשי החיל", תושבים המגיעים מהקהילה, וכל אחד מהם אחראי על רווחתם של 40-50 תושבים מבודדים או חולים. סדר היום שלהם משתנה ובעיקר אינו צפוי – לאורך כל שעות היממה הם דואגים לתרופות, אוכל חם, תעסוקה לכל בני המשפחה ומענה לכל צורך של הציבור, בין אם מדובר על המבודדים ששהו במחיצתם של חולי קורונה ובין אם מדובר על חולים מאומתים אשר לא התפנו למלוניות ושוהים בדירתם. מדובר בפרויקט חסכוני ויעיל – כל אחד מקבל סיוע על פי הצורך האישי שלו, לא פחות ולא יותר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים בנתה מודל יעודי וייחודי לניהול משבר הקורונה ברשויות המקומיות, מתוך הבנה שאת החולים יש לבודד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, הן במלוניות והן בביתם. זאת, תוך מתן סיוע נקודתי לכל משפחה שנמצאת בביתה. לפרוייקט שותף גם משרד הביטחון שתקצב אותו בכמיליון וחצי ש'ח. נמשיך לנהל את המשבר בנחישות וברגישות".

שר הביטחון, בני גנץ: "אני שמח לשמוע שכבר עכשיו רואים שהפיילוט משיג תוצאות טובות ומוריד את התחלואה בעיר. אין ספק שירושלים שהיא עיר גדולה ומורכבת מכל כך הרבה קבוצות אוכלוסייה, נמצאת בפני אתגר גדול שנוכל לו רק בשיתוף פעולה עם הרשות עצמה שמבינה לעומק את הצרכים והמורכבות בעיר. החיבור הזה בין המערכות שלנו לבין הרשות העירונית תייצר את המפתח להצלחה. אנחנו כאן לשירותכם ונשמח לקדם ולסייע בכל מה שצריך על מנת להצליח במשימה בהורדת התחלואה בעיר".

השארת תגובה