ישיבת הקבינט: גנץ נשבר וצרח

יו"ר כחול לבן נשבר בישיבת קבינט הקורונה וצרח: "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם על תקציב דו-שנתי" • נתניהו לגלג: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים"

נתניהו וגנץ צילום קובי גדעון לעמ
נתניהו וגנץ צילום קובי גדעון לעמ

קבינט הקורונה התכנס לדון בחידוש המגבלות על האזרחים, שתוקפן אמור לפוג מחר – והישיבה התקיימה באווירה מתוחה, על רקע המשבר הפוליטי, תוך שיו”ר כחול לבן מאבד את עשתונותיו.

בפתח הישיבה פנה שר האוצר ישראל כץ לגנץ ואמר: “תאשר להביא מיד לאישור הממשלה את תוכנית הסיוע לציבורים נזקקים ולהאצת תשתיות במשק בסך 8.5 מיליארד שקלים, שאותה אישרנו בממשלה והעברנו בחקיקה בכנסת. פרטי התוכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים”.

שר הכלכלה עמיר פרץ התערב ודרש לאשר מתווה סיוע לעסקים בערים האדומות, כפי שעלה במהלך הסגרים בשבועות האחרונים, וכפי שסוכם בישיבות קודמות.

המתווה אמור לפצות עסקים שנסגרים ל-14 ימים ואינם מפוצים בכל תוכניות הסיוע הקיימות. מדובר על פיצוי של 15% מסך המחזור לאותה התקופה.

כץ התנגד ודרש להצביע על מתווה ההאצה שלו.

פרץ ענה בתגובה: “החלוקה שבה אתם מחלקים ואנחנו רק מגבילים – צריכה להיפסק. אנחנו שותפים מלאים לחלוקה ולא רק להגבלות. אני מציע שתעמדו בהסכמים הקואליציוניים, תאשרו תקציב דו-שנתי שייתן ודאות כלכלית, ציבורית ופוליטית, במקום לעשות פוליטיקה”.

בשלב זה גנץ התערב בוויכוח בין השניים וצעק על שר האוצר: “נושא הערים האדומות הועלה לפני כמה ישיבות על ידי השר דרעי ולא קשור לעניין הפוליטי. אם אתה רוצה לדבר על יציבות ואנחנו רוצים לגבש יציבות”.

הצרחות גברו: “תסביר למה מהרגע הראשון אמרת לאוצר לעבוד על תקציב חד-שנתי בניגוד לכל הסיכומים? מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם בנוגע לתקציב דו שנתי”.

נתניהו לגלג בתגובה: “שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים”.

אחד השרים שהשתתף בדיונים אמר לחדשות 12 כי קולו של שר הביטחון נשבר והיה קשה להבין מה בדיוק הוא אומר. “גנץ איבד את העשתונות, ככה לא מתנהג מנהיג”, אמר בכיר בקבינט.

כץ מצידו ענה לגנץ כי הודעת כחול לבן אתמול הייתה שקרית, ושכל הפרטים סוכמו עם יועצו הוד בצר בקבינט הכלכלי ואחרי ישיבה עם השר פרץ.

“מה שהוצאתם אתמול לעיתונות זו הודעה כוזבת”, אמר שר האוצר. “תודיעו מיד שאתם מאפשרים להעלות את זה להצבעה בממשלה וראש הממשלה יפנה ליועץ המשפטי לממשלה ויבקש אישור מיוחד”.

השארת תגובה