המדינה מרוויחה מליונים מתלמידי ישיבה

מאות מיליונים: האם מאחורי ההחלטה לאשר ל-17 אלף תלמידי ישיבה וסטודנטים מחו”ל להיכנס לישראל בתנאי בידוד מקלים עמד גם שיקול כספי?

אילוסטרציה - פרוייקט ישיבה במוסקובה, צילום לוי נאזרוב (43)
אילוסטרציה - פרוייקט ישיבה במוסקובה, צילום לוי נאזרוב (43)

על פי נתונים שנחשפו בחדשות 12, עד כה אישרה מדינת ישראל ל-57 מוסדות חינוך לקלוט תלמידי ישיבה וסטודנטים מחו”ל. מחציתם במוסדות לימוד יוקרתיים – ששכר הלימוד השנתי בהם יכול להגיע ל-30 אלף דולר.

המוסדות שמעוניינים לקלוט תלמידים מארצות הברית צריכות להגיש טופס בקשה רשמי. בין הישיבות שכבר קיבלו אישור שכזה: ישיבת הכותל, ישיבת אש התורה, ישיבת בית מאיר, ישיבת ארץ הצבי, ישיבת אור שמח, ישיבת מיר, ישיבת שעלבים, ישיבת כרם ביבנה, וישיבת פוניבז’.

ההכנסה הכספית של הישיבות הללו מקליטת הסטודנטים ובני הישיבות חרדיות וציוניות היא אדירה: שכר הלימוד השנתי הממוצע הוא כ-15 אלף דולר, וההחלטה לאשר ל-12 אלף תלמידי ישיבות להיכנס לישראל, תכניס לקופתן של הישיבות הללו כ-600 מיליון שקלים.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, התנגד תחילה להגעתם ארצה של התלמידים והסטודנטים, אבל לאחר כמה ימים הסיר את התנגדותו.

גורמי המקצוע במשרד הבריאות טוענים בתוקף כי אם יישמרו כללי הבידוד לאחר הגעתם – אין סכנה ממשית להדבקה מתלמידי הישיבות והסטודנטים.

מנגד, גורם ממשלתי בכיר שמעורב בתהליך אמר לחדשות 12, כי אין ספק שקיים גם שיקול כספי בהחלטה לאשר את הגעתם וכניסתם ארצה.

אבל לכל האירוע הזה יש גם נקודה חיובית: כל תלמיד כזה מוציא אלפי שקלים בחודש בנוסף לשכר הלימוד, וכך הוא מהווה סוג של מנוע צמיחה קטן וכל כסף זר שנכנס ארצה בתקופה כלכלית קשה זו – הוא ברכה לעסקים המקומיים.

תגובה אחת
  1. לא לתת להם להיכנס ,גם אחרי שתגמר הקורונה.

השארת תגובה