חרדים, או סדר – או סגר

פרופ' רוני גמזו נפגש עם ראשי רשויות מקומיות כתומות ואדומות במגזר החרדי: "המפגש איתכם הבוקר בא למנוע סגר, באמצעות סדר שנעשה ביחד" • "החל מיום ראשון הקרוב נבצע כמה פעולות מיידיות"

גוטרמן ב'שיבא'
גוטרמן ב'שיבא'

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל ‘מגן ישראל’ קיים ב’שיבא’ מפגש עם ראשי רשויות מקומיות כתומות ואדומות במגזר החרדי, בו השתתפו אלוף פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, ואלוף במיל’ רוני נומה, הממונה על המגזר החרדי ב’מגן ישראל’.

במפגש השתתפו ראשי רשויות ונציגים מירושלים, אשדוד, אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש וביתר עילית.

במפגש אמר פרופ׳ גמזו לראשי הרשויות כי המטרה המשותפת היא להוריד את נתוני התחלואה. ״המפגש איתכם הבוקר בא למנוע סגר באמצעות סדר שנעשה ביחד”, אמר גמזו.

 

“לצורך כך”, אמר, “יש צורך לבצע החל מיום ראשון הקרוב כמה פעולות מיידיות:

1. חובת הקמת חמ”ל שיפעל 24/7 שבו יהיו נציגי המשטרה/ קופות החולים / פיקוד העורף ובראשו יעמוד מנהל חמ”ל שיהיה כפוף לראש העיר. לחמ”ל תהיה סמכות לבצע מעקב אחר בדיקות, לערוך חקירות אפידמיולוגיות ולהחליט על סגר בשיתוף ובאמצעות המשטרה.

2. מניעת הדבקה ראשונית באמצעות מניעת התקהלויות, מניעת מגע בין חולים מאומתים לבני משפחתם וכמובן הגברת שיעור עטיית מסיכות – כל זאת באמצעות הסברה מאסיבית.

3. הגדלת מספר הבדיקות וייעול תהליכי הבדיקה, תוך מאמץ משותף של כל קופות החולים שיצטרכו להגדיל את הזמינות לבדיקה ולקצר משמעותית את זמני השירות – מהפנייה לדיגום ולתוצאה.

4.הגדלת הזמינות לחקירות אפידמיולוגיות – והרחבת שיתוף הפעולה של הציבור החרדי לביצוע מהיר של החקירות כדי לקטוע את שרשרות ההדבקה.

5. פינוי למלוניות לכל מי שיצטרך ויחפוץ בכך, ובנוסף תמיכה כלכלית וחברתית למי שנמצא בבידוד קפסולרי במסגרת התא המשפחתי.

6. מיפוי הצרכים החברתיים והכלכליים בכל רשות על מנת שמשרדי הממשלה יוכלו לסייע בכך.

7. תכלול עבודת הרשויות החרדיות מול כל הגורמים תהיה באחריותו הבלעדית של אלוף במיל’ רוני נומה, בתיאום עם אלוף הפיקוד ומשרד הביטחון.

השארת תגובה