אדריכלות, אומנות ואוכל ב"אלמא"

זכרון יעקב, לא רק מה שחשבתם: בית מלון שהוא גם מרכז לאומנויות, המבנה עצמו זיכה את האדריכל שתיכננו בפרס – ולא בכדי

אלמא בזכרון יעקב
אלמא בזכרון יעקב

כשנכנסים לבית המלון ומרכז לאומנויות "אלמא", בזיכרון יעקב, רואים מיד שמדובר בקומפלקס מרשים ומדהים. לא מדובר רק על המיקום, הנוף, העיצוב והתכנון הנפלאים (לכו למשל אל הטיילת והביטו לכיוון הים. באמצע ישנם בריכות, שדות וכרמים שלא תפסיקו להביט בהם), אלא יותר מכך: נעשתה פה עבודה מרתקת ויחודית שבה יש מחשבה מאחורי כל פרט. המטרה היא אסתטיקה מודרנית אך גם כזו שתשמש את באי המלון ואורחיו בצורה הטובה ביותר (לדוגמא: הייתה אפילו מחשבה להציב בכל חדר פסנתר ושהאורחים יגיעו ברכבל אל המקום).

ההליכה במסדרונות, השהות בחדרים וההימצאות בבריכות מוכיחים שזה באמת עובד. גם מי שלא בקי באומנות לא יכול שלא להתפעל מהמבנה ההיסטורי שנחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית בישראל וזיכה את מתכננו, האדריכל יעקב רכטר, בפרס ישראל באדריכלות. מדובר במקום שמשלב אמנות בינלאומית במוזיקה, אמנות פלסטית ואמנויות הבימה.

המלון פתח את שעריו מחדש בראשון ביולי. הגודל של החדרים המגוונים נע בין 25 מ"ר ל- 48 מ"ר וכוללים חדרים עם טרסות, מרפסות רחבות, נוף לים ועוד. האדריכלות כמובן נמצאת בכל פרט גם פה והתכנון קפדני.

היסטוריה, כשרות ובית כנסת מפואר

הקהל הדתי ימצא כאן כשרות (המנות מוגשות בהתאם להוראות משרד הבריאות תוך הקפדה על מסיכות וישיבה במרחק והטעמים פשוט נהדרים. גם פה עיצוב המנות נעשה בצורה מוקפדת ומדובר על תענוג קולינרי שמשלב מאכלים עם טוויסטים מפתיעים וטעם משובח).

בית כנסת ממוקם מעל הלובי, וישנה גם אווירה עתיקה בעת הליכה ברחוב המייסדים שבו מצוי בית הכנסת אוהל יעקב- בית הכנסת המרכזי של זכרון יעקב, שנבנה בשנת 1886 על ידי הברון רוטשילד, לזכר אביו ג'יימס יעקב רוטשילד.

הוא היה בית הכנסת המפואר ביותר מכל בתי הכנסת שהקים הברון רוטשילד, והיה גם בית הכנסת המועדף עליו מכל היישובים שתמך בהם. בבית הכנסת היה נוהג הברון לשוחח עם בני זכרון יעקב. במקום ישנם גם בתי קפה ומסעדות כשרים למהדרין וכמובן את גני הנדיב ומוזיאונים שמספרים את תולדות המושבה על חצרותיה, מתיישביה וההיסטוריה שלה.

וכאן ישנו חיבור בין ההיסטוריה של לפני 140 שנה להיום כי כשהמבנה המפואר עמד עזוב עד שיועד להריסה, החליטה לילי אלשטיין, נצר למייסדי המושבה זכרון יעקב, להציל אותו. כמו בהקמת המושבה הייתה פה משימה חלוצית: להפיח חיים במבנה ולהפוך אותו למלון ולמרכז אמנויות. גב' אלשטיין קנתה את המקום בשנת 2005, וכך ייסדה את אלמא.

גלריות, אולם מודרני ונבל

במלון מוצג אוסף האמנות האישי של הגברת אלשטיין, הכולל עבודות של מיטב האמנים הישראלים וכן התערוכה "הליכה בקו ישר" מתוך אוסף גלריית גבעון, הכוללות עבודות רבות מן המודרניזם הישראלי המוקדם והעכשווי. האורחים במלון מוזמנים לסיור בין יצירות האומנות הייחודיות במלון מידי יום בשעות הבוקר.

אני ממליץ לערוך את הסיור בשעה 10:30 שעורך כשעה וחצי ובו מבקרים בחללים השונים – הגלריות, האולמות, יצירות האומנות והחדרים. זאת הזדמנות לראות למשל את אולם אלמא, שבו 450 מושבים. הוא מרהיב ביופיו.

בסיור מוסבר איך כל פנס ומנורה נבדקו על ידי מומחי ״ארטק-ארופ״ והחומרים נבחרו בקפידה: קרשי הבמה מעץ מיוחד, מעקי המתכת, הווילונות, הלוחות האקוסטיים, הדלתות האטומות. מערכת מיזוג האוויר נטמנה מתחת לרצפת האולם לצורך חרישיות מוחלטת, ומערכות הסאונד והתאורה שהותקנו בו הן המילה האחרונה בתחומן. גולת הכותרת שלו היא עוגב בן 1440 חלילים תוצרת חברת קלאיס.

מלון ומרכז האומנויות אלמא, פועל בהתאם להוראות משרד הבריאות ויציע לאורחיו אירוח מפנק ובטוח. המלון הינו מלון רחב ידיים הכולל מרחבים גדולים ובטוחים, שירותי הסעדה עד חדרי האורחים, ניקיון יסודי והתאמות נוספות. המחירים ללינה וארוחת בוקר: החל מ- 1200 ₪ לזוג ללילה באמצע שבוע והחל מ- 1400 ₪ לזוג בסוף שבוע.

 

השארת תגובה