חברת הביטוח: ניצולת השואה לא סיעודית

פרקליט הקשישה: חברת הביטוח דחתה בחוסר תום לב את התביעה ויש להשית עליה ריבית עונשית מקסימלית – עד פי 20 מהריבית במשק

קשיש
קשיש
תביעה חריפה נגד חברת ביטוח, הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בהרצליה, באמצעות עורך הדין רועי לייכטמן
על פי התביעה, חברת הביטוח מפקירה לאורך שנים קשישה דמנטית כבת 86 שלקתה בדמנציה כבר במהלך שנת 2017, אך למרות שהיא מבוטחת בפוליסת ביטוח סיעוד – חברת הביטוח מסרבת להכיר בה.
על פי התביעה, הקשישה, ילידת 1934, הנסמכת על פיצויים על פי חוק נרדפי הנאצים, בוטחה לאורך שנים במסגרת פוליסת ביטוח סיעודי קולקטיבי.
הקשישה החלה לסבול מפגיעה קוגניטיבית וממצב תפקודי ירוד החל מחודש אוקטובר 2017. היא סובלת מאובדן זיכרון והתמצאות, נמצאת בסכנת נפילה מתמדת, לא מסוגלת לדאוג לצרכיה ומלווה במטפלת לאורך כל שעות היממה.
בהתאם למצבה, פנה בנה של הקשישה לחברת הביטוח לקבלת תגמולים לאמו מתוקף הפוליסה אלא שבחברת הביטוח דחו את דרישתו בטענה שפוליסה זו בוטלה כבר בינואר 2018, במסגרת סגירת הביטוחים הקולקטיביים.
לטענת עוה"ד לייכטמן המייצג את הקשישה, בחברת הביטוח מתעלמים מכך שלפני מועד תום הביטוח בפוליסה הייתה כבר הקשישה במצב סיעודי עקב תשישות נפש.
לדברי עו"ד לייכטמן, עקב תשישותה הקשישה לא הייתה ערה, ולא יכלה להיות ערה – לצורך בחידוש הביטוח, ובלי קשר – היא לקתה במקרה הביטוח חודשים רבים לפני פוג הפוליסה – ועל כן היא זכאית בכל מקרה לתגמולי סיעוד.
גם בפניות חוזרת לחברת הביטוח בשנת 2019, חברת הביטוח דחתה וזאת בנימוק המקומם שאין לקשישה בעיה תפקודית פיזית (ADL).
לדברי עו"ד לייכטמן, הפוליסה מכירה בתשישות נפש כתנאי מזכה להכרה במצב סיעודי – תנאי ממנו התעלמה חברת הביטוח במפגיע.
"לא ייתכן שחברות הביטוח ישחקו באופן ציני בגורלם של מבוטחיהן, ויימנעו מלתמוך בהם בשעתם הקשה ביותר, לאורך חודשים ושנים, תוך שהוצאותיהם הולכות ונערמות" אומר עו"ד לייכטמן. "על המפקח על הביטוח להפסיק לאלתר את המצב הבלתי נסבל בו חברות הביטוח מפקירות ניצולי שואה, וכן קשישים ונזקקים נוספים – העומדים לחלוטין בתנאי הפוליסה להכרה כסיעודיים – ולא זוכים לתגמולים המגיעים להם".
עו"ד לייכטמן מבקש מבית המשפט להכיר בקשישה כזכאית לתגמולים החל משנת 2017 אז הוכרה כחולת דמנציה. כמו כן, מבקש עו"ד לייכטמן מבית המשפט להורות לחברת הביטוח להשיב לקשישה רטרואקטיבית את מלוא תגמוליה משנת 2017 ועד היום.
בנוסף, מתבקש בית המשפט להשית על חברת הביטוח ריבית עונשית, בשל התנהלותה חסרת תום הלב. לדברי עו"ד לייכטמן, במקרי סיעוד הריבית העונשית עומדת על פי חוק על לכל הפחות פי 10 מהריבית הנהוגה במשק, ולכל היותר עד פי 20 מהריבית במשק.
התביעה נגד חברת הביטוח הוגשה לבית משפט השלום בהרצליה.
עו"ד רועי לייכטמן https://www.law-rl.co.il/ עוסק בתביעות נזיקין, סיעוד, אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה, תאונות דרכים, והשבת זכויות מול המוסד לביטוח לאומי.
השארת תגובה