חשף על במת הכנסת: כך נמגר את הקורונה

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה סיפר במליאת הכנסת: "התבקשתי על ידי גדולי ישראל לעורר על שמירה נוספת" – מפני הקורונה • "השבת היא מתנה נפלאה. נשמור עליה בבית ובמרחב הציבורי"

ח”כ יעקב טסלר מיהדות התורה, נשא נאום במליאת הכנסת – וקרא לשמור על השבת כסגולה לשמירה מהמגיפה והמשבר הכלכלי.

“אנו נמצאים בתקופת משבר קשה מאוד שפגע ופוגע בכל אחד ואחת במדינת ישראל, בעצם ניהול שגרת חייו ובוודאי בתחום הבריאות והכלכלה”, אמר  ח”כ טסלר.

“כדי למגר את המשך התפרצות הנגיף ועליית התחלואה ישנן הוראות קפדניות בנושא ‘השמירה’ – שמירה קפדנית על מרחקים בין אנשים, שמירה על עטיית מסיכות, שמירה על היגיינה. כל השמירות האלו הן כדי להימנע מהדבקה בנגיף.

“אמצעי השמירה הללו אכן חשובים מאד ואנו מצווים לקיים אותם מדין של ‘ונשמרתם מאד לנפשותיכם’.”

הוא סיפר: “התבקשתי על ידי גדולי ישראל שליט”א לעורר על שמירה נוספת. שמירה מעולה ונפלאה לכל עם ישראל ובמיוחד בתקופה זו: שמירת השבת.

“במשך אלפי שנים, בכל מצב ובכל תקופה, יהודים מסרו את נפשם עבור שמירת השבת. שמירת השבת היא החיבור בין עם ישראל לבורא עולם, כפי שנאמר בפסוק ‘ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת לדורותם, ברית עולם, ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם’.

“הממשלה משקיעה משאבים רבים במלחמה בנגיף ובמיגור התחלואה ומעדכנת את ההנחיות מדי שבוע ולפעמים מדי יום. אולם ישנה הנחיה אחת עתיקה, ואיתה גם הבטחה אותה קבעו חכמינו זיכרונם לברכה: ‘שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא’. וכן אותו הדבר בנושאים הכלכליים. נוקטים בפעולות רבות ומגוונות כדי להניע את הכלכלה, אולם ישנה פעולה אחת שטרם נוסתה והיא שמירת השבת – עליה נאמר: ‘השבת היא מקור הברכה!’

“בצוו האחרון של הממשלה, בתי עסק, קניונים ושווקים סגורים בסופי שבוע והאזרחים נדרשים לשהות יותר בבית. בואו, נקבל את זה על עצמנו בכל שבוע, ולא רק בגלל הקורונה – השבת היא מתנה נפלאה. נשמור עליה בבית ובמרחב הציבורי וגדולי ישראל מברכים ומבטיחים כי בזכות שמירת השבת נמגר את הנגיף, ונינצל מכל מחלה ונזק.

“ויהי רצון ויקויים בנו: ‘אלמלא שמרו בני ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'”.

השארת תגובה