דאגה רוחנית: מוסדות החינוך נסגרים

דאגה בעולם הקירוב מסגירת מערכת החינוך: אלפי תלמידים ממשפחות מסורתיות הלומדים במוסדות תורניים בסכנה רוחנית

הידברות באילת
הידברות באילת

דאגה לילדי הקירוב: החלטות הממשלה המסתמנות, לסגור לחלוטין את מערכת החינוך בישראל, כולל קייטנות הקיץ, מעוררות דאגה עמוקה בקרב מחנכים ופעילי קירוב. החשש הוא מהשלכותיה ההרסניות של חופשת הקורונה הארוכה, במיוחד עבור רבבות ילדים ממשפחות מסורתיות, הלומדים במהלך השנה במוסדות תורניים. משיחות עם מחנכים וותיקים עולה תמונה עגומה של נסיגה רוחנית משמעותית לאחר תקופת החופש בקרב ילדים אלו, בעקבות החשיפה הממושכת לתכנים בעייתיים בתקופת החופש הגדול.

"מדי שנה נחמץ הלב לראות ילדים שהתעלו כל השנה מבחינה רוחנית וחינוכית, ואחרי החופשה חוזרים עם 'פנים חדשות' ומאכזבות", אומר א', מחנך ידוע בתלמוד תורה עבור ילדי הקירוב באשקלון. "אני לא רוצה לחשוב על תוצאות חופשת הקורונה… משיחות שערכתי עם חלק מהילדים אצלי בכיתה עולה כי הבילוי היחיד עבורם בימים אלו הוא המסך, והתוצאות עלולות להיות בלתי הפיכות עם נזק לשעה ולדורות", הוא מתריע.

על-פי נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, ילד ממוצע (4-17) בציבור הכללי מבלה מדי יום כשעתיים וחצי מול המסך בצפייה בעייתיים. אם כך בימי שגרה, הרי שבמהלך חופשת הקיץ המספרים מכפילים את עצמם ויותר, שלא לדבר על חופשת הקורונה הנוכחית.  מחקרים בכל העולם מצביעים על הקשר ההדוק בין חשיפה לתכנים אלימים על גבי המסך לבין עלייה בהיקף הפשיעה בקרב ילדים רח"ל. הוכח כי לחומרים המשודרים על המסך השפעה חזקה מאד על הצופים ובפרט על ילדים.

רבני ארגון הידברות, המלווים מקרוב את המאמצים לרישום של ילדים למשפחות מסורתיות למוסדות תורניים, האזינו לזעקה שהגיעה הן מפעילי הקירוב והן מהורים החוששים לעתיד ילדיהם. אחת האימהות סיפרה למשל לפעילת הידברות איתה היא נמצאת בקשר קבוע כי "מאז שהילד נרשם לתלמוד תורה, בזכות מאמצי השכנוע שלך, כל המשפחה עברה מהפך רוחני. הילד נהנה ללמוד גמרא, ואנחנו נערכים לשמחת בר המצווה שלו, שתיערך בחג הסוכות. עם זאת אנחנו חוששים מאוד מתוצאות תקופת הבטלה שנכפתה עלינו כעת בעקבות הקורונה", היא אומרת בכאב.

לאור המצב נועדה וועדת הרבנים של הידברות לישיבה דחופה, במהלכה השמיעו הפעילים העומדים בחזית הקירוב את זעקת המשפחות המשוועות לאלטרנטיבה איכותית ויהודית בתקופה זו. לאחר התייעצות וקבלתם ברכתם של גדולי ישראל שליט"א הוחלט על ייסוד קייטנות קירוב מקוונות, חרף ההשקעה האדירה הנדרשת לכך, כאשר הצוותים המקצועיים החלו לגבש את התכנים לקייטנות הקירוב מרחוק.

לאחר תקופת היערכות ובהשקעה חסרת תקדים ייפתחו בשבוע הבא קייטנות הקירוב מרחוק לתקופת חופשת הקורונה, המציע למשפחות אלו אלטרנטיבה איכותית ויהודית. במסגרת הקייטנה ייהנו הילדים מסדר יום מלא ועמוס בחוויות מעשירות וחינוכיות, החל מתוכניות  סיפורת, קומיקס ויצירה לגיל הרך ועד לסדנאות העשרה, מדע, תחרויות ומהדורת חדשות בראי היהדות המותאמות לבני הנוער, ברוח היהדות.

במסגרת הקייטנות אף יועברו מגוון תוכניות בשידור חי מאולפן הילדים המשוכלל של הידברות, המאובזר בציוד צילום חדשני ומתקדם, ומופעל על ידי צוות מקצועי ומיומן הנעזר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, במטרה להבטיח שידור איכותי ומרתק.

הגאון רבי ישעיה וינד שליט"א, המנהל הרוחני של הידברות, מציין כי כלל התוכניות והפעילויות בקייטנות הדיגיטליות, המיועדות אך ורק לציבור המסורתי והמתקרב, יהיו תחת פיקוח של רבני הוועדה הרוחנית, בהתאם לנוהל הקבוע לגבי כלל התכנים בערוץ הידברות, הפועל בברכת גדולי ישראל שליט"א.

"חרף אתגרי התקופה וההשקעה האדירה הנדרשת להפקת קייטנות הקירוב, הגענו למסקנה כי מדובר בהשקעה חיונית ומחויבת המציאות, שכן הילדים מושפעים מהתכנים אליהם הם נחשפים, והם גם משפיעים על ההורים ועל האווירה הרוחנית בבית, במיוחד בתקופה זו", דברי הגר"י וינד.

השארת תגובה