בן 13 לקה בדום לב במהלך משחק כדור

משחק הכדורגל של הנערים בנהריה כמעט והסתיים בטרגדיה. לפני כשבוע, נפגשנו אילון גבריאל עטל (13) וחבריו למשחק כדורגל שכונתי. לפתע, בעיצומו של המשחק, החזיק אילון את חזהו, לקה בדום לב והתמוטט על הרצפה. חבריו המבוהלים צלצלו למוקד 101 של מד"א ובהדרכה טלפונית מהחובשת במוקד, החלו להעניק לו סיוע רפואי ראשוני ולבצע פעולות החייאה בסיסיות עד להגעת צוותי מד"א.

בתוך מספר דקות, הגיע למקום אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א – אשר החלו לבצע באילון פעולות החייאה מאומצות שכללו הנשמות, עיסויים, מתן תרופות ומכות חשמל ממפעם (דפיברילטור). לאחר דקות ארוכות של פעולות החייאה ליבו של הנער הצעיר שב לפעום ומצבו התייצב במעט. הפראמדיקים של מד"א המשיכו את הטיפול הרפואי תוך כדי הפינוי לבית החולים שם המשיכו הרופאים להיאבק על חייו עד שהתעורר ושב להכרה.

חובש בכיר במד"א פיראס רייס, שהגיע ראשון למגרש הכדורגל שחזר: "מיד שהגעתי למגרש ראיתי נער צעיר מחוסר הכרה ואת האנשים שהיו במקום מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של החובשת מהמוקד של מד"א. התחלנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות, ובעזרת הצוות מהניידת טיפול נמרץ – ביצענו החייאה מתקדמת שכללה מתן מכות חשמל."

עמית אורנשטיין, פאראמדיקית מד"א, סיפרה: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ למגרש והמשכנו את פעולות החייאה. זו לא סיטואציה שכיחה לבצע פעולות החייאה בנער צעיר וממש נלחמנו עליו. בשניות הראשונות אחרי מתן מכות החשמל ראיתי על המסך של מכשיר הדפיברילטור שליבו של אילון שב לפעום והייתה לכולנו הקלה גדולה. החברים שלו ממש צעקו משמחה במגרש." עוד הוסיפה עמית "לראות היום את אילון עומד על הרגלים זה מרגש מאוד. כפראמדיקית במד"א, אין הרגשה טובה יותר מאשר לדעת שיש לי חלק בזה שאילון חזר לחיק משפחתו ומחייך "

משי עטל, אימו של אילון אמרה: "אין לנו מילים להודות לחובשת במוקד מד"א שהדריכה את מי שהיה בסביבתו של אילון כיצד להתחיל לבצע את פעולות ההחייאה ולצוותים שהגיעו במהירות למגרש הכדורגל והחזירו לנו את אילון. אין לנו ספק שבלי הטיפול המסור שלהם בדקות הראשונות והקריטיות אילון לא היה איתנו היום. החיבוק החם של פיראס ועמית שהגיעו לבקר את אילון בבית החולים עוד כשהוא היה מחוסר הכרה חיזק אותנו וסייע לנו לעבור את הרגעים הקשים עד שאילון התעורר וחזר אלינו. בזכותם זכינו בילד בחזרה."