זעם בליכוד: מה החרדים רוצים?

שמועות על מים עכורים שעברו בין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות שבחרו להתקרב לגני גנץ • בליכוד מגיבים בזעם: מה יש להם? הם רוצים רק תקציבים – ומקבלים

גנץ ונתניהו חתמו
גנץ ונתניהו חתמו

בכיר בליכוד מגיב הבוקר (ראשון) להתקרבות בין המפלגות החרדיות לכחול לבן, בעיקר אחרי הזעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתנהלותו מול הצעת החוק להקמת ועדת חקירה לניגודי העניינים של השופטים.

הבכיר אמר ל'ישראל היום' כי "נוח להם לחרדים, מה רע להם? הם מקבלים מה שהם רוצים. כחול לבן עובדים 24/7 כדי לרצות אותם".

"לחרדים אין עמדה כמו שלנו בענייני מערכת המשפט, ענייניים ביטחוניים לא מעניינים אותם, הם מקבלים את הדברים שחשובים להם, את תקציבי הישיבות – ויאללה, הכל טוב. גנץ וניסנקורן פועלים נכון ונותנים להם מה שהם רוצים ואומרים להם 'אנחנו איתכם'".

"הבעיה של דרעי היא שהוא שבוי בתוך הקהל שלו. הקהל שלו רוצה את ביבי, הקהל שלו לא מסכים לתחבורה ציבורית בשבת ולדברים דומים. בסוף אין משהו משותף בין כחול לבן לש"ס. אצלנו יש דבק ברמה האידיאולוגית, הליכוד זו מפלגה מסורתית, אין להם מה לעשות במקום אחר", הוסיף הבכיר.

נכון לעכשיו, לקראת ישיבת הממשלה, נושא תקציב המדינה אינו נמצא על שולחן הדיונים. ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ נפגשו מספר פעמים לדיון על המחלוקות סביב התקציב ולא הושגו עד כה הסכמות.

נתניהו מעוניין, בגיבוי האוצר ובנק ישראל, להעביר תקציב חד שנתי, אך בכחול לבן חוששים שמדובר בתרגיל פוליטי ודורשים העברת תקציב דו שנתי.

השארת תגובה