יאיר לפיד מנע אמש את הפלת הממשלה

יאיר לפיד
יאיר לפיד

לפיד וליברמן זועקים יומם וליל שיש להפיל את הממשלה. אתמול (8.7.20) בעת ההצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה לניגודי העניינים של השופטים הם יכלו להפיל את הממשלה בדקה אחת. הם לא היו צריכים לעשות דבר לשם כך. פשוט להימנע בהצבעה. ההצעה היתה עוברת, הוועדה היתה קמה, כחול לבן היו פורשים מהממשלה, הממשלה היתה נופלת.

לפיד וליברמן אינם טיפשים ואינם טירונים בפוליטיקה. הם ידעו היטב שכחול לבן לא תישאר דקה בקואליציה אם תוקם ועדת החקירה. ואם הם באמת לא חשבו 5 דקות קדימה, אז הציוץ של אשכנזי שעה לפני ההצבעה כי המהלך הזה הוא "דגל שחור" עבורם, הבהיר זאת כשמש.
אך לפיד וליברמן אינם מעוניינים שהממשלה תיפול. הם מ פ ח ד י ם מבחירות. אז הם הצביעו נגד הקמת ועדת החקירה – ממש הצבעת אמון בממשלה. רק שהיא לא תיפול להם.

אז בפעם הבאה שתשמעו מהם הצהרות מתלהמות על הפלת הממשלה, תזכרו – זוהי אופוזיציה מנייר. לא מתכוונת להפיל את הממשלה בעתיד הקרוב. הם מבינים שאין לנתניהו, לליכוד ולימין תחליף בעת הזו.

מנגד, הצבעת רוב הח"כים של הליכוד בעד ההצעה (גם הם לא רצו להפיל את הממשלה…) מסמלת התדרדרות עצומה במעמדו של בית המשפט העליון. מפלגת השלטון מצהירה כי יש לחקור חשדות לשחיתות וניגודי עניינים בבית המשפט העליון. זה כדור שלג שהחל להתגלגל וסופו מי ישורנו.

שאפו לצעד קטן ופשוט של בצלאל סמוטריץ', חבר כנסת מהאופוזיציה, אשר החל את מהפכת המשילות במדינת ישראל מחד, וערער את מעמדו של בית המשפט העליון הרבה יותר מאלף בג"צים, מאידך.

עוד שנים רבות ילמדו על זה בבתי הספר לפוליטיקה.

הכותב הינו יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד

תגובה אחת
  1. אם אין לימין ולביבי תחליף, למה לא הצלחתם 3 שנים להקים ממשלה לבד? תפסיקו לשקר לעצמכם. זה בניגוד להלכה. לתורת השם.

השארת תגובה