ליאון מציע: לסגור את הבחורים בתוך הישיבות

ראש העיר ירושלים מתריע כי הצעדים שמתכנן משרד הבריאות עלולים רק להחריף את המצב • "שליחת עשרות אלפי בחורים הביתה, ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי"

משה ליאון בכותל
משה ליאון בכותל

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שיגר הבוקר (חמישי) מכתב למשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ איתמר גרוטו, בו הוא מביע התנגדות לכוונה להכריז על מספר שכונות בעיר כעל “שכונות אדומות”, ולהטיל עליהן סגר.

במשרד מתכננים סגר על 5 שכונות – רוממה, מעלות דפנה, קרית צאנז, רמות והר נוף; סגירת חינוך מגיל 9, וסגירת כוללים וישיבות.

“עמדתי החד משמעית היא נגד הטלת סגר”, כתב ליאון לגרוטו, “הסגר המוצע עשוי להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה”.

הוא הוסיף: “חשוב להדגיש: להבדיל מערים אחרות, השכונות המדוברות בירושלים הן שכונות בהן מתגוררים עשרות אלפי אנשים ומשפחות ברוכות ילדים בדירות צפופות, כשמאות אנשים מתגוררים בכל בניין. הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב”.

ליאון הציע במכתבו: “לפתוח חמ”לים ייעודיים שיופעלו על ידי העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות ולפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות מהבית במטרה למנוע את המשך ההדבקה”.

בהמשך המכתב התייחס ליאון לסגירת מוסדות החינוך והתריע כי בנוגע לישיבות גדולות – גילאי 16-25 –  “שליחת עשרות אלפי בחורים הביתה, עלולה להביא להתגברות המחלה בצורה דרמטית. נכון לעכשיו, אין שום דרך לבדוק את המצב הנתון של חולי הקורונה בתוך הישיבות ואנו עשויים לשלוח חולים רבים לבתיהם, שם ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי. לאור האמור,המלצתי: הידוק הסגרים על כל הישיבות הגדולות למשך שבועיים.

“ישיבות קטנות (כיתות ט-יא): הישיבות עם הפנימיה ימשיכו במתכונת של הישיבות הגדולות. ישיבות בלי פנימיה, ימשיכו את מתווה הקפסולות, ובאם ימצא חולה – הקפסולה תיסגר מיידית, והבחורים ישלחו לבתיהם לבידוד. תלמודי תורה (כיתות א-ח): הקפדה יתירה על מתווה הקפסולות תוך מעקב קפדני אחר תסמינים ושמירת הוראות משרד הבריאות וסגירת כל קפסולה בה ימצא חולה”.

בהמשך למכתב אמר ליאון: “אני סבור שהטיפול בסוגיה חייב להיות מערכתי, כולל, לקחת בחשבון את מירב האפשרויות למניעת ההדבקה והתפשטות הקורונה. סגר ללא פתרונות כאלה, ישיג את המטרה ההפוכה. אני קורא לכלל גורמי הממשלה להאיץ את פעולות המניעה ובכלל זה בתי מלון לבידוד הנדבקים”.

השארת תגובה