סגר: כך תתנהל התחבורה הציבורית

האוטובוסים יפעלו במתכונת של מחצית מהקיבולת שלהם: באוטובוס עירוני יוכלו לנסוע 32 נוסעים, רק 30 באוטובוס בינעירוני ו-50 נוסעים באוטובוס מפרקי • התחבורה תחדל לפעול אחרי 22:00

אוטובוס מבית 'הארגז'
אוטובוס מבית 'הארגז'

ההגבלות על התחבורה הציבורית: במסיבת עיתונאים שקיימה היום (רביעי) שרת התחבורה, מירי רגב, יחד עם סגנה אורי מקלב, מנכ”ל המשרד וראש הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף, היא התייחסה לנתוני התחלואה והדגישה: “הנתונים שהציג משרד הבריאות בפני קבינט הקורונה מראים שהתחבורה הציבורית היא מחולל הדבקה”.

השרה רגב הודיעה כי החל ממחר בבוקר יוטלו הגבלות נוספות על האוטובוסים והרכבות.

על פי המתווה שהציגה שרת התחבורה, כלל קווי השירות הבינערוניים יפעלו על פי לוח הזמנים הרגיל, ללא שינוי – והתחבורה הציבורית תחדל לפעול אחרי השעה 22:00. בימי שישי ומוצאי שבתות יפעלו קווי השירות בכל שעות לוח הזמנים כבשיגרה.

מיזוג האוויר יופעל באוטובוסים.

יצוין כי קווי השירות יפעלו על פי חמישים אחוזי תפוסה בכלי הרכב ללא סינון הנוסעים המגיעים לתחנות ההיסעים – זאת על מנת לשמור על ריחוק פיזי בין הנוסעים.

המשמעות היא כי באוטובוס עירוני יוכלו לנסוע 32 נוסעים, רק 30 באוטובוס בינעירוני ו-50 נוסעים באוטובוס מפרקי.

במקביל, במטרה למנוע את העומסים בתחנות התחבורה הציבורית – קווי שירות מיוחדים שיופעלו על ידי חברות פרטיות יתגברו את קווי השירות, ויאספו נוסעים על פני הצירים כאשר הם משלימים את איסוף הנוסעים בתחנות על פני הצירים.

הם יסיימו את העבודה בשעה עשר בלילה למעט במוצאי שבת. בימי שישי יעבדו במתכונת רגילה עם תפוסה של 50 אחוז. במוצ”ש לא תהיה הגבלה עד עשר בלילה.

השר רגב: “פקחים יוודאו שאנשים עוטים מסיכות ושומרים מרחק אחד מהשני. לא רוצה להגיע למצב שנסגור את התחבורה הציבורית לחלוטין. נעשה שימוש בחברות האוטובוסים הפרטיות לתגבור הקווים, הם כבר פנו אלינו בנושא.

“למרות הפקחים אנחנו עדיין צופים למצב של אי נוחות, נוסעים שלא יצליחו לעלות על האוטובוס. יכול להיות שבימים הראשונים יהיו בעיות ואי נוחות ואנחנו מצפים מהציבור להיות סובלני”.

סגן שר התחבורה אורי מקלב: “אם לא יהיה דילול עצמאי בנוסעי התחבורה הציבורית ומשמעת בריאותית קפדנית של הציבור, אין אפשרות לספק את קווי השירות בצורה סדירה, כאשר פועלים בחמישים אחוזי תפוסה בכלי הרכב.

“התחבורה הציבורית – היא המנוע של המשק, ישנם אנשים שלא יכולים לצאת לעבודה או לבקר חולים ללא תחבורה ציבורית.

“המתווה הקיים שאישר המל”ל הוא הדבר שיכול להביא להפעלת המשק בימים האלה, כל השימוש בקווי השירות הוא לצרכים חיוניים” אמר סגן השר.

הוא ציין כי השינוי מההחלטה הראשונה היא תוספת של 50 אחוזים בתפוסת האוטובוסים הרגילים וכמאה וחמישים אחוזים באוטובוסים המפרקיים. “ללא המתווה הזה מחולל ההדבקה בתחנות היה גדול יותר, אנחנו מדללים את התחנות באמצעות איסוף לאורך הצירים ותגבורי הקווים”

השארת תגובה