השוטר הגזים ב'עיכוב ובדיקה' – המדינה תשלם

לפחות בשלושה מקרים נמצא כי השוטר אמיר מרעי עיכב ו'בדק' שלא כדין תוך כדי הפעלת אלימות, הוא פוטר ממשטרת ישראל שייצגה אותו בבית משפט ואף תממן את הפיצויים

במסגרת הסכם פשרה בתביעה אזרחית שהוגשה נגד השוטר אמיר מרעי ומשטרת ישראל הוחלט כי המדינה תפצה את תשעת התובעים בסכום של 60,000 שקלים, בגין מעשיו של מרעי, שתועד תוקף אזרחים במהלך עבודתו.

קצין תלונות הציבור במשטרה המליץ לפטר את מרעי, והשוטר אכן עזב את עבודתו. כעת משלמת המדינה פיצויים לתובעים, בגין מעשיו.

בתביעה, אותה הגיש עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו בשם תשעה תובעים שנפגעו ממרעי בשלושה אירועים שונים, נכתב כי מרעי ביצע עיכוב אלים, עיכובים וחיפושים לא חוקיים ברכבים וכן חיפוש על גופם של קטינים, תוך שהוא מביט מבעד לתחתוניהם.

האירוע הראשון כלל עיכוב בני זוג לצורך חיפוש שלא כדין והפעלת אלימות כלפי הבעל.

באירוע השני עיכב השוטר שלא כדין שני זוגות נוספים, תוך שהוא עורך חיפוש ארוך בחפציהם האישיים ובציודם.

באירוע השלישי עיכב מרעי בחור ושני קטינים לחיפוש, תוך שהוא מסתכל מתחת לתחתוניו של אחד הקטינים.

בעקבות האירועים הגיש ארגון חוננו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, וקצין תלונות הציבור במשטרה המליץ לפטרו. השוטר מרעי התפטר מעצמו במהלך תהליך הפיטורין.

למרות זאת, פרקליטות מחוז ירושלים בחרה לייצג את מרעי בתביעה נגדו, וכעת משטרת ישראל תפצה את התובעים במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים. השוטר מרעי עצמו, מסתבר, לא יפצה את הנפגעים מכיסו.

עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו על ההחלטה: “ראוי היה לה למשטרת ישראל אילו עשתה בדק בית רציני בעקבות המקרה הזה, של שוטר שבמקרים מספר תקף פיזית באלימות קשה ובחלק מהמקרים דרש בכוח מאנשים להתפשט בתוך הרכבים שלהם באמצע הרחוב וגרם נזק רב.

“אלו המקרים שגילינו, אינני יודע כמה מקרים לא גילינו. לשמחתנו השוטר פוטר והניזוקים מקבלים פיצוי סביר. יחד עם זאת, חורה לנו שמדינת ישראל החליטה לקבל על עצמה את מלוא הפיצויים ולא לגלגל על השוטר שפעל באלימות את הנזק או חלק ממנו”.

3 תגובות
  1. למה לשחרר נבלה צריך לזרוק אותו בספרי אצל האריות,איך מגייסים חלאות? מי אחראי אותו צריך לזרוק

  2. חלקו 500 לילד עד 3 ילדים הלכו וחלקו דוחות פי 100 ממה שחילקו ללא שום היגיון תתעוררו חברי המדינה משתלטת על אזרחים
    נתנו למשטרה הגדרות ברורות לא לחזור ללא דוחות כל אחד שישים בכיס פטור מעטית מסכה מהרופא ושילכו לאלף עזאזל לכול אחד יש בעיה מסויימת שיציג אותה ויקבל פטור ויצפצף על השוטרים שלא יודעים אך צריך להתנהג

  3. מרעי לך תחפש עבודה לעבוד ולא להוציא תסכולים שלך על חרדים כמו פסיכופט

השארת תגובה