סערת הנגבי: כך התחוללה מהומה

צחי הנגבי עורר סערה: "יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם" • בהמשך פרסם התנצלות על דבריו • ראש הממשלה: "המצוקה אמיתית "

השר צחי הנגבי
השר צחי הנגבי

במהלך ריאיון שהעניק ביום שישי לתכנית ‘אופירה וברקוביץ” בערוץ 12, אמר הנגבי: “כל השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול בגלל הקורונה, זה חארטה. יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם”.

הדברים חוללו סערה ברשתות החברתיות.

בתגובה כתב הנגבי: “אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח”.

הנגבי הוסיף: “לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורות על אמירותיו של השר צחי הנגבי: “אני מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית ואני עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים”.

שרת העלייה והקליטה ח”כ פנינה תמנו שטה הגיבה לאמירתו של השר צחי הנגבי: “טוב עשה השר הנגבי שחזר בו. שהרי יש כל כך הרבה אנשים שבטחונם התזונתי מעורער, רבים חיים בהישרדות. יש לא מעט מחוסרי בית, צעירים חסרי עורף כלכלי, אמהות חד הוריות, אזרחים וותיקים במצוקה רבים שחיים בעוני ועסקים קורסים.

“החובה הראשונה שלנו היא עכשיו לדאוג לכמליון מובטלים והעסקים שקורסים זו צריכה להיות משימתנו העיקרית, לחלץ את ישראל ממשבר הקורנה וזה מתחיל בהבנת מצוקות האזרח”.

תגובה אחת
  1. אוכל חינם בושה שר בלי תיק בובות על חוט

השארת תגובה