האדמו"ר הסביר: להתרגל להיות ישרים

על חובת הזהירות בממון חברו • הדרך לחנך להיות ישרים • ועל הזהירות הנצרכת לכל אדם • רעיון תורני משיעורו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו האם מותר לקחת סבון ממלון?

בשיעור שמסר בימי מחלתו, ראב"ד מרוקו רבי יאשיהו פינטו, התייחס הרב פינטו למאורעות הזמן, ומתיחס לשאלות של תלמידים, כשבהם הוא מתווה את יסודות הדת והדעת.

בשאלה שנשאלה על ידי שומעי השיעור, ביקשו תלמידים לדעת את הדרך הנכונה לחנך ליושר, איך יתנהג האדם בשהותו בבית מלון לגבי נטילת חפצים מזעריים כסבון שמפו וכדו', ולהדרכה כללית להגיע למדרגת אדם "ישר".

בדברי תשובתו של הרב, ביאר ראב"ד מרוקו את הדרך ללמוד וללמד את דרכי היושר והנועם.

יצויין כי הדברים נאמרו ממיטת חוליו של הרב, שמסר את השיעור במאמץ רב, כאשר יהודים מכל רחבי העולם עותרים בתחינה לרפואתו השלימה, הדברים נאמרו לאחר תפילה שנערכה לשלומו של הרב, בעקבות החמרה במצבו הרפואי של הרב פינטו שליט"א.

כמו כן, בשבוע האחרון, הצטרפו תלמדי ישיבת "שובה ישראל" מכל רחבי העולם, לפרויקט "לימוד ברציפות", לרפואת האדמו"ר, על פי "סגולת הרמח"ל" המפורסמת, המקובלת מזה דורות.

ממיטת חוליו ביקש הרב מכל תלמידיו ושומעי לקחו: "בבקשה שלא יהיה רגע במשך היממה שלא ילמדו בשובה ישראל בעולם להפיץ את התורות ולהגדיל את זה זה הכח שיש לנו לשרוד עוד יום ועוד יום".

התלמידים רבים בישיבות ובכוללי האברכים של "שובה ישראל" ברחבי העולם, התארגנו לעשרות קבוצות של לימוד תורה רצוף, כתקנה המופיעה בדברי הרמח"ל (באגרת "תקנת הישיבה"), שם מפרט הרמח"ל את הסגולה שכוחה להציל מכל גזירות רעות: "ובסדר זה יתחילו מיד אחר תפלת שחרית ישב אחד במקום אחד אשר הוכן לזה ושם ילמוד שיעור קבוע לו עד בוא השני ויקח ממנו הספר עצמו וממקום שהוא מסיים שם יתחיל עד בוא השלישי ויקח ממנו וכן יקיפו וילכו עד צאת הכוכבים דבר יום ביומו וכל אחד בשעת לימודו יהא דינו כמתפלל שמונה עשרה שלא יוכל להפסיק בשום מך הפסק שבעולם ולא יסיים לימודו עד שיתחיל הבא באופן שברגע אהד לא פסק קול התורה… וזה ידענו כי יש בזה לבטל כל גזירות קשות ובפרט להיות לחומה אל הגזירה הקשה..

הלימודים התחלקו בין תלמידים מארצות שונות, כך שכל אחד התאים את הלימודים לשעות הנוחות לו, ויצרו מעגל של לימוד רציף מסביב לשעון ללא הפסקה, "מסלול לימודים זה ימשך עד לאחר יום הכיפורים" אומרים תלמידי "שובה ישראל", שנערכים להקמת מחזורי לימוד נוספים.
אל הלימודים הללו הצטרפו תלמידים רבים ממוסדות שובה ישראל בארץ הקודש, שיצרו "שרשראות" של משמרות לימוד, כאשר הלומדים בכחמישים קהילות של שובה ישראל בעולם, "סוגרים" מעגלים סביב כל שעות היממה, של לימוד ותפילה לרפואת הרב, בכחמישים בתי מדרשות ברחבי העולם, בהם שבעה בתי מדרש באשדוד, ארבעה בתי המדרש באשקלון, שתי בתי מדרש בתל אביב, בתי מדרש ברמת גן, נתניה, גני תקווה, קריית מלאכי, אילת, ראשון לציון, מושב רוויה, ובישיבות בחו"ל בהם בתי המדרש במנהטן, ניו יורק, ברוקלין, ניו יורק, קווינס, ניו יורק, אורלנדו, פלורידה, פורט לודרדייל, פלורידה, מיאמי ,פלורידה, לוס אנג׳לס, קליפורניה, לאס וגאס, בתי המדרש בצרפת, הישיבה הגדולה ישיבת שובה ישראל בקזבלנקה שבמרוקו ועוד.

תגובה אחת
  1. מרגששששש

השארת תגובה