שיא ב'אסותא אשדוד': ניתוח לב בגיל 106

בית החולים הצעיר ביותר בארץ שבר שיא: ביצע ניתוח לב במטופל המבוגר ביותר בארץ – אברהם הבארי, תושב אשדוד בן 106 שעבר בהצלחה צינתור ע"י מנהל מערך הלב באסותא אשדוד פרופ' אלי לב

אברהם הבארי עם פרופ' לב 
אברהם הבארי עם פרופ' לב 

ניתוח לב בגיל 106: בית החולים 'אסותא אשדוד' הוא אמנם בית החולים הצעיר ביותר בארץ, אך בשבוע שעבר הוא הצליח לשבור שיא לאחר שביצע ניתוח לב במטופל המבוגר ביותר בארץ שעבר טיפול דומה בגיל זה. מדובר בניתוח לב שבוצע במטופל בן 106, והוא הסתיים ב"ה בהצלחה.

השבוע הגיע לבית החולים אסותא באשדוד אברהם הבארי, תושב העיר אשדוד בן 106, עם תסמינים המעידים על אירוע לבבי. הצוות הרפואי אבחן שמדובר בהתקף לב חריף ושקיימת סכנה ממשית לחייו. לאחר התייעצות עם צוות הרופאים בראשותו של מנהל מערך הלב ב׳אסותא׳ פרופסור אלי לב, הובהל הבארי לחדר הניתוח ועבר צנתור לאחר שזוהתה אצלו חסימה בעורק ראשי ללב. הניתוח למרבה השמחה עבר בהצלחה.

ד"ר עינת שקד, רופאה קרדיולוגית בטיפול נמרץ לב באסותא, שטיפלה בהבארי אמרה: "אברהם בן ה-106, אדם מקסים וצלול, הגיע אלינו לבית החולים עם כאבים בחזה. כל הסימנים הצביעו על התקף לב חריף. מנהל המערך, פרופ' אלי לב, ביצע בו צינתור לאחר שהתברר כי יש לו חסימה בעורק ראשי ללב. אברהם הוא המצונתר המבוגר ביותר שהיה לנו בבית החולים", הוסיפה ד"ר שקד ואמרה: "הוא אולי המטופל המבוגר ביותר בארץ שעבר ניתוח לב. מצבו טוב מאוד וכעת הוא מתאושש לאיטו. הוא זכה במשפחה מקסימה ותומכת".

מנהל מערך הלב, פרופ' אלי לב, אומר כי "המטופל אמנם בן 106, אך נראה צעיר לגילו. הוא צלול וכמעט בלי מחלות רקע. התלבטנו אמנם האם בגיל כזה כדאי לצנתר או האם להסתפק בטיפול שמרני, אך בשל היותו בריא ומה גם שההתקף היה חריף, הוחלט לצנתר אותו ובכך למנוע את ההידרדרות במצבו. לשמחתנו, בוצעה בו בהצלחה פתיחת חסימה בעורק ראשי, כאשר מהניתוח הוא החלים ב"ה יפה וכבר שוחרר לביתו, ארבעה ימים לאחר שנותח. נאחל לו ולנו שכולנו נזכה להגיע לגילאים האלה בבריאות טובה".

 

 

השארת תגובה