דו"ח קורונה: לאומי מוביל בשירות

בדו"ח מקצועי ומקיף על התנהלות הבנקים בתקופת הקורונה שיבח יו"ר הוועדה המקצועית של התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל את התנהלות לאומי במשבר הקורונה הן מבחינת השירות ללקוח והן בתמחור ההוגן של המשכנתאות

לאומי מבואה - צילום לאומי
לאומי מבואה - צילום לאומי

יונתן ברלינר, יו"ר הוועדה המקצועית של התאחדות יועצי המשכנתאות, ניתח את התנהלות הבנקים במהלך משבר הקורונה בדו"ח מקצועי ומקיף שפרסם פוקוס – מרכז ידע למשכנתאות. הדו"ח מציין כי בניגוד לבנקים אחרים, שניצלו את המצב בכדי להקפיץ ריביות ולא הצליחו לספק שירות בנקאי הולם ללקוחות, הרי שלאומי הוביל בתחום השירות ללקוח ואף שימר את מדיניות התמחור המקובלת בבנק בנוגע לריבית על משכנתאות, בהתאם לנתונים ולשיקולים המקצועיים בכל תיק.

בהתייחס להתנהלות לאומי בתקופת הקורונה מציין מחבר הדו"ח כי "באופן מוחלט ובולט, התפקוד של בנק לאומי במשבר היה מעל כל הבנקים. ברמת תפקוד מערך המשכנתאות, לאומי התחיל כבר לפני שנתיים להעביר חלק משמעותי מפעילות המשכנתאות לדיגיטל – נוסף על מוקד המיחזורים של המשכנתאות ולאומי ישיר שפועלים בנפרד, כשחלק גדול מהבנקאים בדיגיטל הגיעו מהסניפים, כך שהם מכירים מקרוב את העבודה בשטח. "

בדו"ח אף נכתב בהתייחס למערך הדיגיטל של לאומי כי: "המערך הוקם כאילו 'מאפס', אך עם ניסיון ואפיון מדויק. כמו כן ניתנו לו סמכויות נרחבות, שמוכיחות את עצמן. כך למשל כאשר מוגשת בקשה בדיגיטל, הבנקאי יכול למשוך אותה אליו, ואם יש לו בעיה משפטית הוא יכול לפנות למחלקה המשפטית ולקבל מענה מיידי. ואם יש צורך באישור חריג כלשהו, יש לבנקאי למי לפנות באופן ישיר ומיידי. תכונות אלו הופכות את מערך הדיגיטל של לאומי ליעיל ואפקטיבי ביותר".

עוד נכתב בדו"ח של פוקוס – מרכז ידע למשכנתאות: "הנושא האחרון שחייבים לציין לשבח את בנק לאומי בתוך המשבר הינו ניצול ההזדמנויות. או אם נדייק העובדה שלבנק לאומי היו תוכניות מוכנות במגירה,. כידוע המערכת הבנקאית מאוד שמרנית, ולנסות לצפות לפני המשבר אפשרות בה חתימה מלאה ולקיחת משכנתה יכולה להיעשות מבלי שבנקאי יפגוש לפחות פעם אחת את הלקוח, הייתה נראית בלתי הגיונית לכל בר דעת.

והנה בנק לאומי ניצל את ההזדמנות והודיע שיאפשר חתימה על מסמכי ההלוואה המלאים בפני נוטריון, ללא צורך לפגוש בנקאי. בנק לאומי אף היה בעיצומו של תהליך של "משכנתה דיגיטלית" ודווקא בתקופת משבר הקורונה, השכיל לנצל את ההזדמנות ולהשלים את התהליך ע"י לקיחת משכנתה ללא הגעה לסניף".

בראיון לעיתון הכלכלי דה מרקר הדגיש יו"ר הוועדה המקצועית של התאחדות יועצי המשכנתאות יונתן ברלינר כי "בנק הפועלים התנהל בחוסר תפקוד יחסי ואחרי עליית הריביות האסטרונומית שחלה בבנק מזרחי טפחות, לאומי נותר הבנק הגדול היחיד שהיה מסוגל לספוג נפח פעילות משמעותי, והוא אכן עשה זאת באופן מרשים", דברי ברלינר.

השארת תגובה