מאות מילאו 'יומן קורונה' אישי

במסגרת מיזם ייחודי של תכנית 'פותחים עתיד' במטרה להתמודדות רגשית נכונה עם התקופה ואתגריה, העלו על הכתב תלמידות 'בית יעקב' את תחושותיהן וחוויותיהן בימי הקורונה

יומן
יומן

מאות תלמידות בית יעקב מילאו 'יומן התמודדות' יומי במשך תקופת הקורונה, יומן בו הביעו תחושות ורגשות כל יומי המשבר מזווית ראייתן, כשהן מלוות על ידי 12 נאמנות (חונכות) בתוכנית "פותחים עתיד" בבני ברק הפועלת במסגרת התוכנית 360 לילדים ונוער, ומשותפת לאגף החינוך, האגף לשירותים חברתיים ומחלקת הבריאות בעיריית בני ברק.

עם פרוץ משבר הקורונה החלו התלמידות לנהל יומן שכונה "יומן (פ)גישה". במשך יותר מחודש הקפידו הילדות למלא את היומן בחוויות שונות ובתחושות. כך, סיפרו על "חוויה נעימה שנתנה לי כוח", "משהו שרציתי ונהגתי באיפוק", חוויה שהייתי מעדיף לשכוח" ועוד. בכל כמה ימים הקפידו הנאמנות ליצור קשר עם הבנות, להתעדכן במשימות שכתבו ולשמוע מה שעובר עליהן בתקופה הזו.

"אבא לא מרגיש טוב והתקופה מאוד לא קלה", כתבה חניכה בת 10, שאביה חלה בקורונה. "היומן גרם לי להעביר את הזמן, לעשות את היצירה שלו ולכתוב את התחושות שלי ואפילו של כל הילדים בבית, האחים והאחיות שלי. ביחד העלינו את כל מה שאנחנו מרגישים בתקופה הזו שאנחנו לבד ולא יוצאים מהבית". היא שיתפה כי לפני מספר שבועות "בשעה טובה בתוך כל הלחץ והמצב מוזר הזה נוסף לנו אח למשפחה. כמובן תיעדתי את זה ביומן".

ילדה נוספת, גם היא בת 10, סיפרה: "מאוד לא פשוט להיות ביחד כולם בבית פתאום בלי לצאת מהבית וכתבתי את מה שאני מרגישה, עם מה שאנחנו מתמודדים ולאט לאט אני מבינה שהכל לטובה, אנחנו יוצרים חוויות משותפות ואמא שלי קנתה לי במיוחד ליומן אביזרי יצירה שכולנו ביחד בבית עשינו ביחד. מאוד קשה לי הניתוק אבל בזכות היומן והקשר היומיומי זה קצת מקל".

במכתב שנשלח להנהלת התוכנית ממנהלת בית יעקב בעיר, נכתב: "מתוך הערכה עמוקה לעבודת הקודש הייחודית של פותחים עתיד שע"י התוכנית 360 בעיריית ב"ב והסוכנות, התומכת בעבודת החינוך- וקשורה בקשר נפלא לבית הספר, אני מתפעמת לשמוע על הערכות המדהימות שהתוכנית טרחה לשלוח לבתי החניכות,  היומנים המצויינים, ערכות היצירה ועוד. חיזוק הקשר שלכן עם החניכות, העידוד והעצמה שאתן משפיעות -תרומתן עצומה, ובוודאי תלווה אותן לאורך ימים".

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, שיבח את התוכנית הלאומית 360 בעיריית ב"ב שבהנהלת הרב שמעון קשש, סגן מנהל אגף החינוך, במסגרתה פועלת התוכנית פותחים עתיד ואמר, כי "דווקא בתקופה הזו – ניכרה ההשקעה המרובה של צוות התוכנית ואיכות העבודה של הפרויקט. דווקא כעת בולט החיבור הפנימי והאמיתי של כל צוות "פותחים עתיד" מהמנהלת ועד לנאמנות, אל התלמידות".

השארת תגובה