זוועה בתלמוד תורה: כתב אישום

אלעזר רומפלר בן ה-46 נאשם בעבירות התעללות גופנית ונפשית ותקיפת בני 9-10 • כתב האישום: "כתוצאה מהמכות גופו של הילד התנפח והוא סבל משטפי דם. הוא לא יכול היה לעמוד כתוצאה מהמכות הקשות שקיבל"

לב טהור
לב טהור

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, בן 46, בגין עבירות התעללות גופנית ונפשית  ותקיפת קטינים בני 9-10 על ידי אחראי. 

מזה 17 שנים רומפלר – שנעצר לאחר שנחת בישראל –  הינו חלק מקהילת ‘לב טהור’ אשר נעה ונדה ברחבי העולם, וזאת תוך בריחה מרשויות המדינות שונות.

בשנים 2009-2011 היה הנאשם מנהל בית ספר לגילאי 6-13 בקהילה בקנדה, ונכון להיום הוא מתגורר עם משפחתו בקהילה בגוואטמלה.

הקהילה  הוכרזה על ידי בית המשפט לענייני משפחה ככת פוגענית, וזאת לאור כך שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצורה קשה ואכזרית, והן לאור כך שבקהילה נהוג לחתן קטינים, להפריד בין ילדים לבין הוריהם, למנוע חינוך פורמלי וליצור ניתוק מהעולם החיצוני.

עו”ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים מייחס לנאשם מעשי התעללות גופנית ונפשית בשני קטינים בשנים 2009-2011, וכן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, והכל כשהנאשם מנהל בית הספר בו למדו הקטינים.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על  שחרורו של הנאשם בערובה בתנאים של איסור יציאה מהארץ עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, עם ערבויות והפקדה כספית מתאימה לצורך הבטחת התנאים. 

מכתב האישום עולה על האישום הראשון, כי בתאריך שאינו ידוע במדויק במהלך חורף שנת 2009 או בסמוך לכך, עלה חשדם של הנאשם ושל מלמדים אחרים בבית הספר של הקהילה כי ח.צ.מ., יליד 2000 (להלן: “מתלונן א'”) גנב כסף מקופות הצדקה. בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדים האחרים את כלל תלמידי בית הספר והמלמדים בו. הנאשם החל לשאת דברים, תוך ציטוט פסוקים, ודיבר על חומרת מעשה הגניבה ועל כך שיש להעניש את מי שגנב.

לאחר מכן, הנאשם ואחרים לקחו את מתלונן א’ והפשיטו אותו מבגדיו, כך שנשאר רק עם תחתוניו. לאחר מכן הושכב מתלונן א’ על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו של מתלונן א’ לשולחן על מנת שמתלונן א’ לא יזוז. כמו כן, ידיו של מתלונן א’ נקשרו מאחורי גבו. כל זאת תוך שמתלונן א’ מנסה להתנגד למעשים ותוך שהוא צועק ובוכה.

לאחר מכן החלו הנאשם ומלמד נוסף להכות את מתלונן א’ באמצעות חגורה ובאמצעות מקל. הנאשם והמלמד הכו את מתלונן א’ מספר רב של מכות חזקות מאוד, במשך מספר שעות, והכל תוך שמתלונן א’ בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק במעשים ואף תוך שהוא אומר “לא אעשה זאת יותר”.

הנאשם אמר בתגובה למתלונן א’ כי הוא ימשיך להרביץ לו כיוון שבשעת הגניבה לא בכה ועל כן עכשיו עליו לבכות. בשלב כלשהו מתלונן א’ הפסיק לצעוק לאחר שאפסו כוחותיו, אך הנאשם והמלמד המשיכו להכות את מתלונן א’. גם ילדים אחרים שצפו במתרחש בכו תוך כדי המכות הקשות.

הנאשם והמלמד הכו את מתלונן א’ בגבו, ולאחר מכן הפכו אותו על גבו והמשיכו להכות אותו על חזהו ובטנו וכן על רגליו.

בתום המכות, אמר הנאשם לילדים במקום שילמדו מה העונש למי שלא מתנהג לפי החוקים.

כתוצאה מכך גופו של מתלונן א’ התנפח והוא סבל משטפי דם. מתלונן א’ לא יכול היה לעמוד כתוצאה מהמכות הקשות, והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו. מספר שבועות לאחר מכן נשאר מתלונן א’ בביתו כתוצאה מהמעשים.

במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וכן תקף אותו וגרם לו חבלה של ממש, והכל כשהנאשם אחראי עליו.

האישום השני:

בתאריך שאינו ידוע במדויק למאשימה, במהלך שנת 2011 או בסמוך לכך, שמע הנאשם כי י.מ., יליד 2001 (להלן: “מתלונן ב'”) שיקר בנוגע לכך שהוא צריך משקפיים.

בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדים האחרים את תלמידי בית הספר של הקהילה ואמרו להם כי יש ביניהם תלמיד ששיקר וכי הוא צריך להתוודות על כך, אך אף אחד מהילדים לא ענה. לאחר מכן נלקח מתלונן ב’ למרכז הבמה והוא נשאל באופן ישיר על מה הוא שיקר. מתלונן ב’ פחד ורעד ועל כן לא ענה. במהלך הדברים דיבר אף הנאשם עם התלמידים והסביר להם על האיסור לשקר.

לאחר מכן הופשט מתלונן ב’ מבגדיו, כך שהוא נשאר רק עם מכנסיים וחולצה, והשכיבו אותו על שולחן שהיה במקום. מיד לאחר מכן נאמר למתלונן ב’ שאסור לו לזוז בזמן המכות שיקבל, שכן אם הוא יזוז אזי הוא יקשר.

לאחר מכן החלו שניים מהמלמדים (להלן: “האחרים”) להצליף במתלונן ב’ בגבו במשך כשעה, והכל תוך שהנאשם כמנהל בית הספר והמלמדים האחרים צופים במעשה.

מתלונן ב’ צעק ובכה לאורך המעשים, ואף צעק כי הוא יעשה תשובה, אך האחרים המשיכו להכות במתלונן ב’. בתום המכות האמורות, נאמר למתלונן ב’ כי עתה הוא יוכל לעשות תשובה.

כתוצאה מכך סבל מתלונן ב’ במשך תקופה ארוכה מכאבים ונפיחויות וכן מסימני הצלפה בגבו.

במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם בצוותא חדא בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וכן תקף אותו בצוותא וגרם לו חבלה של ממש, והכל כשהנאשם אחראי עליו.

הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם: התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין על ידי אחראי.

השארת תגובה