המשטרה מציגה: כך עצרנו את ראשי הפשע

מבצע 216: עבריין משפיע לשעבר גוייס על ידי משטרת ישראל והפך לסוכן חשאי בקרב הרובד המשפיע של סוחרי הנשק הבלתי חוקי, מטעני חבלה וסמים. את הסוכן אבטח שוטר שהפך אף הוא לסוכן חשאי

משטרה
משטרה

במבצע נרחב נעצרו יותר מ-60 חשודים בסחר בנשק ובסמים, מכל רחבי הארץ, בזכות פעילותו של עבריין בכיר לשעבר ש”חצה את הקווים” והפך לסוכן חשאי.

הסוכן אובטח בידי שוטר שגם הוא הפך לסוכן חשאי.

גל המעצרים מגיע בעקבות יותר משנה של חקירה סמויה של המשטרה.

עבריין משפיע מהמגזר הערבי שוכנע לפעול בשליחות המשטרה ולסייע באיסוף ראיות נגד דמויות משפיעות בעולם הנשק הבלתי חוקי, הסמים וארגוני הפשיעה.

אל הסוכן הוצמד שוטר מיחידה עילית של המשטרה, שהפך אף הוא לסוכן חשאי ושימש כנהגו ומאבטחו של הסוכן.

במהלך המבצע רכש הסוכן בקניות מתועדות חמישה רובי סער מסוג M-16, שלושה רובי סער מסוג קלצ’ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, יותר מעשרה קילוגרמים של קוקאין ויותר מקילוגרם הרואין.

בין העצורים נמצאים ראשי ארגוני פשיעה מאזורים שונים בארץ: ג’לג’וליה, ירושלים, ועבריינים מארגון של בכיר בארגון פשע בדרום. בין העצורים בוני ומהנדסי מטענים.

המבצע יצא לדרך בשעות הבוקר אז פשטו מאות בלשים ועצרו את החשודים בבתיהם ברחובות, לוד, נס ציונה, בית דגן, פ”ת, רמלה, טייבה, ג’לג’וליה, כפר קאסם, ת”א, חולון, יפו, ירושלים, שגב שלום, תל שבע, הפזורה הבדווית, רהט, אשדוד, חלץ, עכו ונצרת.

הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית לפני יותר משנה. הוא שוגר לביצוע עסקאות נשק וסמים עם דמויות שהיו מוכרות לו היטב מעברו כפעיל בעולם הפשיעה בתחום הסמים והנשק.

מעמדו של הסוכן בעולם הפשיעה ועצם היותו דמות מוכרת בקרב עבריינים רבים מכל רחבי הארץ, פתח לו דלתות רבות אצל דמויות משפיעות בעולם הפשיעה בישראל, באופן שהוביל להצלחת ההפעלה.

מורכבות ההפעלה, מגוון היעדים המודיעיניים שהותקפו, והיקף העסקאות הובילו להכנסת הסוכן לתכנית ההגנה על העדים ברשות להגנת עדים במשרד לביטחון הפנים.

במהלך העסקאות שוגרו שני הסוכנים במסגרת ההפעלות המתועדות לפגישות עם העבריינים, כשהסוכן-השוטר מסיע את הסוכן, ממתין ברכב בקרבת מקום ומחזיר אותו בתום העסקה.

באחת העסקאות שוגר הסוכן ליעד מודיעיני משפיע בתחום מטעני החבלה ופגש אותו באזור ירושלים. הסוכן רכש מטען חבלה רב עוצמה שהוסלק בסיר, עם מערכת הפעלה אלחוטית, כשהחשוד מדגים לסוכן את טווח ההפעלה של השלט רחוק של המטען.

בטקס שנערך הבוקר לפני היציאה לפעולה – אמר השר אמיר אוחנה: “המסר שעובר מכאן לכל עבריין ומפר חוק הוא שידה הארוכה של המשטרה – בפעילות גלויה או סמויה – בוא תבוא. אני רואה חשיבות מיוחדת בהפעלה של הסוכן בחברה הערבית… מוטלת עלינו האחריות לספק ביטחון לכלל אזרחי המדינה באשר הם. משטרת ישראל פועלת למען הציבור הערבי כפי שהיא עושה זאת עבור כל אזרח במדינה. המעצרים שיבוצעו היום הם פרי של עבודה מקצועית, אמיצה ומאומצת אבל היא לא סוף הדרך. עלינו לוודא שכל התיקים יטופלו גם ביד קשה מבחינת מערכת המשפט”.

2 תגובות
  1. תבואו להרצליה הרחובות והתושבים התעשרו פה מזוודות מזרונים מקררים עולים ויורדים לתושבים אין יום ואין לילה ברחוב הרב מימון זה הזוי שהמשטרה אומרת אין כלום משהו מסריח קורה פה חתכים בספות מתחת ורוכסנים כולם אומרים בורסה החיים הטובים איחוד משפחות צילומים על הנעשה וסרטונים יש

  2. ממש בושה, הגנגסטרים האלה רוכבים על טימקס ומחזיקים מכוניות יוקרה ושעונים במאות אלפי ש"ח ולא עושים להם כלום, צריך לעשות להם בדיקות דם כשהם נוהגים ברכבים ולבדוק את תלושי המשכורת הפיקטיביים שלהם ואת כרטיסי האשראי של נשותיהם, העבריינים האלה מתעסקים בפריטת המחאות גביית ריבית וסחר בגראס וקוקאין.

השארת תגובה